Jelmer Jepsen - Amanda

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Jelmer Jepsen - Amanda

Berichtdoor Annemarie » 13 Mar 2017, 19:27

Wat een verrassend frisse schrijfstijl heeft deze auteur! Ik heb genoten van dit wonderlijke verhaal.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/jelmer-jepsen

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: #Jelmer Jepsen - Amanda

Berichtdoor Dettie » 14 Mar 2017, 10:04

Heel leuke recensie Annemarie. Ik heb er een stukje in gelezen voordat het naar jou ging en ik vond het begin nogal dreigend en luguber met die vader in de vrieskist. Ik heb ook het eind gelezen (o dear) en ik verwachtte tussen begin en eind een vrij zwaar en heftig verhaal. Maar dat was niet zo?
Nu ben jij wel meer gewoon om dergelijke dingen te lezen dan ik natuurlijk. Ik kreeg de indruk dat het meisje het flink voor haar kiezen kreeg in de loop van het verhaal. Wel bijzonder trouwens om een slang als huisdier op te voeren, gebeurt niet zo vaak.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: #Jelmer Jepsen - Amanda

Berichtdoor Renate » 14 Mar 2017, 11:54

Klinkt leuk. Doet bijna aan Pippi Langkous, of verhalen van Annie M.G. Schmidt denken. En de slang is de kers op de taart.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: #Jelmer Jepsen - Amanda

Berichtdoor Annemarie » 14 Mar 2017, 15:19

Nee, het is geen zwaar en heftig verhaal. Dat Renate aan Pippi Langkous moet denken, begrijp ik goed. Het is een beetje een doldwaas verhaal maar wel met een serieuze ondertoon. Een lijk in de vriezer is natuurlijk vrij luguber maar zo wordt het niet gebracht. Het is gewoon zoals het is en Amanda moet verder. Ze is kind dat zich als een volwassene probeert te gedragen en dat is natuurlijk niet eenvoudig. Ze heeft hulp nodig en gelukkig zijn er mensen bereid een poging te wagen.

Gloria de slang is geen lieverdje maar toch vond ik het een grappig beest. En ik hou helemaal niet van slangen dus dat zegt genoeg.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten