Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden (debuut)

Berichtdoor Dettie » 28 Dec 2016, 14:00

Het lezen van Stromen die de zee niet vinden van Rob Verschuren, een Nederlandse schrijver die al geruime tijd in Vietnam woont, is een bijzondere ervaring. In elf verhalen raak je verzeild in uiteenlopende werelden.

lees verder http://www.leestafel.info/rob-verschuren

Yolande Belghazi-Timman

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden (debuut)

Berichtdoor Annemarie » 29 Dec 2016, 14:52

Boeiend! Dit soort verhalenbundels spreken me zeker aan.

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden

Berichtdoor Marjo » 06 Feb 2017, 19:45

Verhaal 1: Schroeven
De ik-figuur begint aan zijn week in de fabriek waar vooral schroeven en moeren gemaakt worden. Terwijl de machines dreunen kan er op de werkvloer niet gesproken worden. Op kantoor, waar de ik-figuur zijn tijd zou moeten doorbrengen, wordt des te meer geouwehoerd. Zoveel zelfs dat hij zich graag terugtrekt op een zoldertje 'hoog boven de heisa en keet aan dek kijkt hij uit op kalkwitte stranden waar hoelameisjes heupwiegen op weemoedige klanken, door bolwangige muziekmaten ontlokt aan schelpen van de Charonia Tritonis.'
De man lijkt niet veel plezier te hebben in zijn werk - wel in dat dagdromen. Hij beschrijft de overige kantoormensen niet echt positief, al is hij vriendelijker voor de vrouwen. Wie de man is, komen we niet te weten. Hij praat over anderen maar niet over zichzelf. Ja, hij is de afdeling Communicatie, en hij gaat met de bus naar huis. That's it.

Dit is het eerste verhaal in de bundel van Rob Verschuren. Na slechts een verhaal weet ik nog niet goed waar ik aan toe ben als lezer. Voorlopig krijgt hij het recht van de twijfel. Misschien wordt er een thema duidelijk?

Nou, nee, geen echt thema.

http://www.leestafel.info/debuten

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden (debuut)

Berichtdoor Dettie » 29 Mar 2017, 10:02

O dear, ik heb het boek hier liggen...
Was het hele boek vergeten in het nieuwe site 'geweld'.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden (debuut)

Berichtdoor Marjo » 29 Mar 2017, 15:56

Dat idee had ik al..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rob Verschuren - Stromen die de zee niet vinden (debuut)

Berichtdoor Dettie » 01 Apr 2017, 08:05

verhaal 1 heb ik nu gelezen.

Je hebt gelijk met je opmerking. In feite weet je niet zo goed waar je aan toe bent. Het is gewoon een dag op het werk zoals dat gaat op je werk.
Veel verschillende mensen met hun eigen karakter en eigen levens, de een werkt hard, de ander loopt de kantjes er vanaf en dan weer naar huis. Het stukje over de gezegdes waar bouten en moeren in voorkwamen vond ik wel grappig, maar toen ik het verhaal uit had dacht ik wat moet ik hiermee? Net als jij wacht ik het af.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten