San Bos - Je moet wat (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

San Bos - Je moet wat (debuut)

Berichtdoor Dettie » 23 Jul 2015, 13:19

Er bestaan nogal wat vooroordelen tegen korte verhalen bundels. Zo wordt er vaak beweerd dat je de losse verhalen snel weer vergeet, dat een roman een meer blijvende indruk achterlaat. San Bos is er op een overtuigende manier in geslaagd te tonen dat dat lang niet altijd op gaat. De sterke verhalen uit deze bundel Je moet wat houden je nog lang na het lezen bezig. Waarom ik vind dat ze exact weet hoe korte verhalen geschreven moeten worden en lezers zelfs kunnen hypnotiseren, lees je op de site.

Zie http://www.leestafel.info/san-bos

Librije

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: San Bos - Je moet wat (debuut)

Berichtdoor Marjo » 23 Jul 2015, 14:50

Dan ben ik eigenlijk heel benieuwd hoe jij de verhalen van Jori Stam (Een volstrekt nutteloos mens) zou beoordelen!

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: San Bos - Je moet wat (debuut)

Berichtdoor Marjo » 02 Mei 2016, 10:39

Als ik dan toch verhalen lees, doe dan maar zoals deze.
Ik heb nu pas het verslag van Librije gelezen: knappe analyse! Het is helemaal waar, het zijn geen beknopte romans: in een roman zou de bedoeling teniet gedaan worden. Er door heen razen, nou ja, dat doe ik met een verhalenbundel nooit. Dat leest niet prettig, je moet ieder verhaal afsluiten, even stilstaan voor je aan het volgende begint.

Lees meer: http://www.leestafel.info/debuten

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: San Bos - Je moet wat (debuut)

Berichtdoor Annemarie » 02 Mei 2016, 11:05

Als ik jullie recensies zo lees, dan begrijp ik goed dat jullie van deze bundel genoten hebben!

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: San Bos - Je moet wat (debuut)

Berichtdoor Marjo » 02 Mei 2016, 11:52

Ik praat voor mezelf: Ja!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten