Mayke Smit - Los (debuut)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Mayke Smit - Los (debuut)

Berichtdoor Dettie » 27 Apr 2014, 15:45

Na haar scheiding is Floor hard bezig een nieuw leven op te bouwen en dat lukt haar aardig. Samen met haar twee kleine mannetjes Jesse en Pepijn heeft ze het best goed voor elkaar. De omgangsregeling verloopt prima, ze kan nog steeds goed overweg met Rick haar ex-man en ook financieel hoeft ze zich geen al te grote zorgen te maken.
Als haar vriendin Monique, ook pas gescheiden, voorstelt om training getiteld 'Je leven na een echtscheiding' is haar eerste reactie dan ook: 'Jakkes!'

Lees verder http://www.leestafel.info/mayke-smit

Dettie

Marjo
Berichten: 25848
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Mayke Smit - Los

Berichtdoor Marjo » 27 Apr 2014, 16:46

Ik hoop dat ik er nooit behoefte aan krijg zoiets te lezen.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Mayke Smit - Los

Berichtdoor Annemarie » 28 Apr 2014, 09:23

Deze dame heeft inderdaad wel erg veel geluk gehad dat ze goed met haar ex overweg kan en ook dat financieel alles goed geregeld is. Dat is bij de meeste gescheiden moeders in mijn omgeving wel anders! Vond je dat dat het verhaal behalve niet zo diepgaand, ook minder geloofwaardig maakte?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44070
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Mayke Smit - Los

Berichtdoor Dettie » 28 Apr 2014, 09:34

Daar heb ik over na lopen denken.
Het boek kwam op mij een beetje als een chicklit over, terwijl het dat toch niet is. Ik vroeg me af waarom.
Er zit een gedeelte in waarin Floor vrij vreemd, erg overtrokken, reageert op iets wat niets met haar scheiding te maken heeft. Ook vond ik de associaties die Ariënne maakte soms wel vergezocht en een enkele keer vrij cliché.
Het is dus uiteindelijk alles bij elkaar waardoor het niet zo geloofwaardig overkomt.

Toch denk ik wel dat vrouwen die net gescheiden zijn wel gevoelens herkennen en daardoor zullen ze mogelijk wel wat aan dit boek hebben. Het is niet raar wat ze voelen. Alleen al die herkenning kan troost bieden.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten