Chris Cleave: Goud

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Chris Cleave: Goud

Berichtdoor Marjo » 15 Feb 2014, 21:52

Heel toepasselijk in deze dagen...maar ook voor niet sportliefhebbers -zoals ik - een prachtig boek.

Lees meer: http://www.leestafel.info/chris-cleave

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Chris Cleave: Goud

Berichtdoor Dettie » 15 Feb 2014, 22:32

Nou als jij een boek met sport erin goed vindt dan moet het wel een goed boek zijn!
Het 'klinkt' als een heel mooi, aangrijpend verhaal.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Chris Cleave: Goud

Berichtdoor Marjo » 16 Feb 2014, 12:45

Er zijn wel meer boeken die op de achtergrond over sport gaan die ik goed vind hoor.
Dat boek van Gio Lippens was er een, en er waren er nog wel meer.
Ik bedenk me wel dat het misschien vreemd is dat ik die van jouw geliefde schrijver niet prettig vind lezen, want die gaan net zo goed over vriendschap en meer dingen die niets met voetbal te maken hebben. Misschien ligt de nadruk in jeugdboeken meer op de sport? Is er minder diepgang? Of ligt het aan de sport zelf? Want ik geef toe dat ik -als ik een voorkeur moet geven- meer op heb met fietsen dan met voetbal.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Chris Cleave: Goud

Berichtdoor Dettie » 16 Feb 2014, 15:08

Ja het debuut over wielrennen van Gio Lippens dat je goed vond herinner ik me wel. Er was nog zo'n boek over een groep vrienden die in hun vrije tijd wielrenners waren. Ze gingen een berg in Frankrijk beklimmen (weet de titel niet meer)
En in Hoe ik nimmer de ronde van Frankrijk voor min-twaalfjarigen won kwam ook veel wielrennen voor, hoewel het niet de boventoon voerde. Daar was je ook inderdaad helemaal weg van.

Ja de boeken van Gerard van Gemert zijn echt gericht op kinderen die gek van voetballen zijn. Het draait vooral om het voetballen en daarnaast is er altijd een avontuur dat de hoofdpersonages beleven. De diepgang verschilt nogal, de ene keer zit het er meer in dan de andere keer. Maar ik zal ook niet gauw een boek over bijvoorbeeld worstelen of schermen pakken denk ik.
Hoewel... het boek van Gail Tsukiyama over onder andere sumoworstelen was ook weer erg mooi. Het zal aan de manier waarop het geschreven wordt, liggen. De ene schrijver voelt waarschijnlijk beter aan dan de andere.

Dettie

Marjo
Berichten: 25850
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Chris Cleave: Goud

Berichtdoor Marjo » 16 Feb 2014, 18:29

Zo is dat. Zoals wij het nu benoemen zijn het achterliggende onderwerpen, en die maken niet zo veel uit.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten