Jo Schofield & Fiona Danks - Outdoor

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44125
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jo Schofield & Fiona Danks - Outdoor

Berichtdoor Dettie » 20 Okt 2013, 18:03

In dit boek worden allerlei dingen besproken die je buitenshuis met kinderen kunt doen. Met buitenshuis wordt niet bioscoop of pretpark of iets dergelijks bedoeld, maar activiteiten in de buitenlucht.

zie http://www.leestafel.info/non-fictie

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jo Schofield & Fiona Danks - Outdoor

Berichtdoor Annemarie » 20 Okt 2013, 19:45

Ik zie mezelf niet snel met een groep kinderen op "voedseljacht" gaan! Staan er ook heel simpele dingen in die je buiten met kinderen kunt doen? Zoals gewoon lekker wandelen in het bos?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44125
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jo Schofield & Fiona Danks - Outdoor

Berichtdoor Dettie » 20 Okt 2013, 20:06

Die simpele dingen heb ik dacht ik ook wel genoemd.
Gewoon wandelen hoeft natuurlijk niet expliciet in een boek gemeld te worden, maar wel spoorzoeken, of sporen volgen, of mooie stenen zoeken enz. Het is wel een doe-boek natuurlijk. Maar die voedseljacht...
Ik denk omdat het een Engels boek is, tenminste Engelse schrijfsters, en in Engeland jagen gewoner is dan in Nederland dat die voedseljacht mogelijk ook gewoner is. Kan me hier in Nederland niet voorstellen dat zoiets georganiseerd wordt.
Ook die strobalen in het bos kan bij ons helemaal niet, in het grote Engeland denkelijk wel.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jo Schofield & Fiona Danks - Outdoor

Berichtdoor Annemarie » 21 Okt 2013, 08:35

Ja, ik zag de dingen als spoorzoeken en mooie stenen zoeken staan. Waarom ik juist naar zoiets simpels vroeg is omdat ik denk dat heel veel ouders helemaal niet meer beseffen dat gewoon eens lekker naar het bos gaan om te wandelen heel leuk kan zijn voor kinderen. Vaak maken ze er zelf wel een spel van en komen ze met allerlei takken, dennenappels en stenen aanlopen. Dus misschien hebben niet alle ouders puf om een heel spel te bedenken maar vaak hoeft dat ook helemaal niet. Dat doen kinderen zelf wel.
In Nederland heb ik nog nooit gehoord van voedseljacht maar ik heb ook nog nooit opgevangen dat men dat in Engeland wel doet. Daar ben ik wel benieuwd naar. Wij deden wel dingen als brooddeeg om een stokje en dan in het vuur houden maar niks met dieren.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten