Norma G. Sijthoff en Guido Bindels - Hille

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Norma G. Sijthoff en Guido Bindels - Hille

Berichtdoor Dettie » 04 Okt 2013, 15:50

Als Hille geboren wordt komt de dokter op de rand van het bed van zijn moeder zitten en vertelt haar dat haar Hille waarschijnlijk een mongool is;

”Alles wat hij leert, hangt van jullie af. Hij wordt zeker geen hoogleraar en ook geen inbreker. Alles wat daar tussen zit is aan jullie. Door veel geduld en liefde kan dit bijzondere kind jullie veel geven en jullie aan hem.”

Lees verder http://www.leestafel.info/norma-g-sijth ... do-bindels

Willeke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Norma G. Sijthoff en Guido Bindels - Hille

Berichtdoor Annemarie » 04 Okt 2013, 18:22

Mooi Willeke!

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Norma G. Sijthoff en Guido Bindels - Hille

Berichtdoor WilV » 04 Okt 2013, 22:02

Ja een mooi boek. Ik moest even in het taalgebruik en de manier van denken en beleven van Hille en zijn moeder komen, maar hoe verder ik in het boek kwam hoe beter dat ging.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Norma G. Sijthoff en Guido Bindels - Hille

Berichtdoor Dettie » 05 Okt 2013, 17:25

Bijzonder Willeke dat verhaal over engelen.
De vader van een klein meisje hier in de buurt vertelde ook dat zijn dochtertje die terminaal ziek was engelen zag.
Hij had ze zelf ook rond haar gezien en het was een heel nuchtere, realistische man. Zijn dochtertje vertelde hoe ze eruit zagen en dat was precies wat die man ook gezien had. Die engeltjes werden steeds minder in aantal tot het afgelopen was. Mooi hè. Ze wist ook precies wat er met haar gebeurde frappant genoeg, zo klein en jong ze was, ze ging nog niet eens naar school. Ze was ook helemaal niet bang,

Ook mooi dat Hille zijn begrafenis een uitzwaaifeestje noemt! Dat vind ik een erg mooie uitdrukking.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Norma G. Sijthoff en Guido Bindels - Hille

Berichtdoor WilV » 05 Okt 2013, 17:30

Ja, ik moest er in het begin even aan wennen, maar met name aan het eind vond ik het erg mooi, omdat daar alles zo mooi bij elkaar kwam.

Ja dat uitzwaaifeestje was mooi. Moeder werd ook echt gedicteerd, met haar opschrijfboekje erbij..zo en zou zou het moeten gebeuren. En als ze wat van plan was om te zeggen, moest ze dat meteen maar even 'live' oefenen.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten