Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor Dettie » 28 Sep 2013, 15:06

Het tweede kookboek van karin Luiten vol recepten zonder pakjes, bakjes, zakjes, e.d.
Alles wordt zelfgemaakt, véél lekkerder!

Zie http://www.leestafel.info/hobby-en-vrije-tijd

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor Marjo » 28 Sep 2013, 15:15

Een bounty!!! Ik wil dat recept wel!
Lijkt me een fijn kookboek, maar je moet waarschijnlijk wel goed tevoren nadenken. Meestal heb je juist van alles wel in huis, potjes, blikjes en doosjes, maar die ' mogen' nu niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor Dettie » 28 Sep 2013, 15:36

Ja het is ook een fijn kookboek. Eigenlijk kost het weinig meer moeite allemaal.

Nu gebruik ik al zelden pakjes en zakjes omdat ik het vaak vies vind, alles heeft dan zo'n chemisch smaakje. Maar mijn beroemde lasagna is wel deels uit een pak en deels zelfgemaakt. En yogonaise uit de pot vind ik ook nog steeds heerlijk.
En Karin vindt bouilonblokjes makkelijk maar zo'n 25 jaar geleden ik heb een blauwe maandag op kantoor bij de bouilonblokjesfabriek gewerkt en kreeg een rondleiding door de fabriek... ik heb daarna jaaaaaaaren geen bouilonblokjes meer gebruikt!
De fabriek was brandschoon maar wat er allemaal in ging... getver getver.
Ik denk niet dat die dingen er nu nog in mogen overigens, de regels zijn nu zo streng.

Maar het boek laat zien dat alles zelf maken nauwelijks meer werk is dan kant-en-klaar kopen. En het is echt veel lekkerder.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor Marjo » 28 Sep 2013, 19:22

Het werk op zich is niet meer, dat klopt, ik weet dat wel. Maar ik bedoel dat je veel meer van tevoren moet bedenken wat je gaat doen. Je trekt dan niet even makkelijk een pak uit de kast.
Als ik bijvoorbeeld kidneybonen wil eten, moet ik die weken. Of als je spaghetti met een verse saus wil hebben, dan moet je tomaten en kruiden in huis halen.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor WilV » 28 Sep 2013, 21:32

Dat klinkt goed. Ik probeer al jaren met minder zakjes te koken ( blikken wel), en dat lukt redelijk al moet je wel goed nadenken wat je nodig hebt.\Fijn dat er ook wat vegetarische recepten in staan. ( ook een voornemen van een paar jaar terug, minder vlees).

Die toetjes klinken héérlijk trouwens!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor Dettie » 28 Sep 2013, 22:14

Ja er staan zelfs redelijk veel vegetarische recepten in, 12 telde ik er buiten de soepen om.
Er staan ook havermout cranberrykoekjes in en honingkruidkoek en chocloadecake en rauwkostsalade en couscoussalade met doperwten en bloemkool met tahin en en en en... Dit alles buiten de vegarecepten. (krijg alweer trek)

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Karin Luiten - Koken met Karin zonder zakjes en pakjes 2

Berichtdoor WilV » 28 Sep 2013, 23:22

MMMM, dat klinkt zeker goed.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten