Peter Ames Carlin schreef de biografie van Bruce Springsteen. Het is niet het eerste standaardwerk wat over The Boss verscheen, maar wel het eerste wat in het Nederlands vertaald is. Carlin had voor dit boek toegang tot een grote kring ingewijden rondom Springsteen en sprak ook meerdere malen met hem zelf.
Lees verder http://www.leestafel.info/peter-ames-carlin
Willeke
Peter Ames Carlin - Bruce Springsteen
Re: Peter Ames Carlin - Bruce Springsteen
Wat een mooie en uitgebreide recensie Willeke!
Ha, hij was nog een derde langer.Ik heb ontzettend zitten schrappen, ik wilde zoveel vertellen. Ben nogal een fan van de goede man en vond het ontzettend leuk zoveel te lezen over zijn leven en zijn muziek.
Maar dank voor de complimenten.
Maar dank voor de complimenten.
Ik kan me voorstellen dat je dan moet schrappen Willeke. Dan wil je eigenlijk het hele boek wel navertellen!
Klopt. Ik heb echt zinnetje voor zinnetje zitten schrappen, tot (voor mij) de kern over bleef. En dat was dus dit nog steeds behoorlijk lange verhaal.
Ik had al vrij veel over hem gelezen en een aantal documantaires gezien over het tot stand komen van de diverse cd's, maar toch stond er nog behoorlijk wat nieuws in.
Ik had al vrij veel over hem gelezen en een aantal documantaires gezien over het tot stand komen van de diverse cd's, maar toch stond er nog behoorlijk wat nieuws in.
Leuk dat er dan toch ook nieuwe dingen instaan. Vaak heb je op een gegeven moment alles over zo'n persoon wel een keertje gelezen. Het was dus extra genieten voor jou.