Jan Jaap van Hoeckel - Wie heeft ons in godsnaam geleerd dat regen slecht weer is?

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jan Jaap van Hoeckel - Wie heeft ons in godsnaam geleerd dat regen slecht weer is?

Berichtdoor Dettie » 27 Jul 2013, 22:34

hele titel...Wie heeft ons in godsnaam geleerd dat regen slecht weer is?

Zie http://www.leestafel.info/non-fictie

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jan Jaap van Hoeckel - Wie heeft ons in godsnaam geleerd dat regen slecht weer is?

Berichtdoor Marjo » 28 Jul 2013, 13:16

Deze zou zo maar eens heel verhelderend kunnen zijn. Al moet je de antwoorden misschien toch vaak zelf vinden.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jan Jaap van Hoeckel - Wie heeft ons in godsnaam geleerd dat regen slecht weer is?

Berichtdoor Dettie » 28 Jul 2013, 13:47

ja ik denk dat het voor sommige mensen inderdaad verhelderend kan werken omdat Jan Jaap van Hoeckel op
een andere manier naar dingen kijkt. Net als de titel, waarom noemen we regen slecht weer?
Was wel grappig, mijn kleine buurjongetje had net enorm staan te genieten van een flinke plensbui! Het is dat
de meeste mensen het 'slecht weer' noemen, dat hebben we zo geleerd, maar waarom niet genieten van regen?
En zo heeft hij meerdere zaken die op een aparte manier bekeken worden.
Hij helpt mensen mogelijk wel op weg om het antwoord zelf te vinden. Hij geeft de aanzet tot anders denken.

Mooi vond ik ook een artikel over gekwetst voelen en gekwetst zijn.
Vaak voel je je door een daad of opmerking van een ander gekwetst. Maar vraagt Jan Jaap dan, was het ook de
intentie van diegene om je te kwetsen? Zo niet, dan ben je niet gekwetst maar voel je je gekwetst. Dat maakt
een groot verschil.
Vond ik ook wel iets om over na te denken...

Ik heb het boekje niet meer, ik had niet verwacht dat het je zou aanspreken, anders had ik het in 'de doos voor Marjo' gedaan.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jan Jaap van Hoeckel - Wie heeft ons in godsnaam geleerd dat regen slecht weer is?

Berichtdoor Marjo » 28 Jul 2013, 14:04

Welnee, daar vraag ik ook niet om! Er is atijd een bibliotheek als ik het wil lezen.
Het zou wat zijn als ieder boek waar ik op reageer in die doos moet!


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten