Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Berichtdoor Dettie » 02 Mei 2013, 14:19

In klip en klare taal vertelt Trenke over haar zoon (en andere kinderen) die autistisch is. Wat er bij komt kijken voor de diagnose gesteld wordt en hoe zij en haar gezin ermee omgaan. Prachtig en duidelijk boek.

Zie http://www.leestafel.info/non-fictie

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Berichtdoor Annemarie » 02 Mei 2013, 18:38

Het is goed dat dit soort boeken er zijn. Zodat ouders weten dat ze niet de enige zijn.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Berichtdoor WilV » 03 Mei 2013, 23:12

Mooi verslag! En erg goed dat er dit soort boeken zijn inderdaad. Ook voor 'buitenstaanders' vaak goed om wat meer van te weten.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Berichtdoor Dettie » 04 Mei 2013, 09:22

Dank voor het compliment. Ik vond het moeilijk om een verslag te maken omdat ik het goed wilde overbrengen en was nu bang dat het te lang was. Ik heb ook al enorm zitten schrappen maar een korte (beschouwende) recensie lukt me echt zelden tot nooit. In feite zou ik uit enthousiasme voor dit boek nog veel meer willen schrijven maar dan leest niemand het meer vanwege de lengte.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Berichtdoor WilV » 04 Mei 2013, 13:38

Bij mij zijn ze ook altijd lang hoor, ik vind het érg knap als mensen het kort en bondig kunnen, maar mij lukt het nooit. Mijn eerste versie is meestal nog langer, er sneuvelt minstens een derde, en dan nog is het lang.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44088
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Trenke Riksten-Unsworth - De bijzondere wereld van Elian

Berichtdoor Dettie » 04 Mei 2013, 15:41

Ja, en met dit boek dat zoveel in zich heeft, en zo duidelijk weergeeft wat autisme is en wat het in een gezin doet als iemand autistisch is dan wil je zeker een goed verslag maken.
Het is namelijk zo knap hoe de schrijfster alles heeft weten te verwoorden zonder dat het een zielig verhaal wordt. Het is zoals het is, het verloopt zoals het verloopt en juist dat klip en klare maakt zo'n indruk.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten