Het is door de jaren heen mijn favoriete genre geworden; journalistieke boeken, liefst over verre landen of grote thema’s. Journalisten zijn doorgaans goed met taal, en zijn gewend op een begrijpelijke manier problemen, thema’s en gebeurtenissen uit te leggen...
Lees verder http://www.leestafel.info/non-fictie
Willeke
Marcia Luyten - Witte geef geld
Re: Marcia Luyten - Witte geef geld
Kende je haar al voor dit boek op je pad kwam?
Ja als publicist, en van het debat, maar tegenwoordig presenteert ze ook Buitenhof.
Laatst gewijzigd door WilV op 05 Feb 2013, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen boek voor jou denk ik, of wel?
Je hebt het door. Nee, dit ga ik niet lezen.
Dat dacht ik al. Hier scheiden onze wegen. Des te leuker als ze af en toe weer bij elkaar komen, wat ook regelmatig gebeurd.
Het lijkt me wel een mooi boek, maar nu houd ik wel van dit soort onderwerpen.
Momenteel lees ik een boek over Afrikaners geschreven door ene De Vries, over hoe het met de blanken gaat na de opheffing van de apartheid. Ook al zo interessant.
Dettie
Momenteel lees ik een boek over Afrikaners geschreven door ene De Vries, over hoe het met de blanken gaat na de opheffing van de apartheid. Ook al zo interessant.
Dettie
Oei, dat is heftig, of niet?
Ja ik vond dit boek erg mooi , maar het in in ó'n recencie toch vaak ook lastig om het helemaal goed weer te geven. Misschien door de mengeling van eerlijkheid, verwondering en compassie. En ook natuurlijk omdat er weinig landen zijn die zo'n gruwelijke geschiedenis heben als Rwanda.
Dit was ook een spontane recencie, besloten toen ik het boek al uit had. Als ik wéét dat ik een verslag moet schrijven formuleer ik in mijn hoofd toch al de hele tijd wat iik vind, en waarom ik het vind. Dat is toch makkelijker merk ik.
Ja ik vond dit boek erg mooi , maar het in in ó'n recencie toch vaak ook lastig om het helemaal goed weer te geven. Misschien door de mengeling van eerlijkheid, verwondering en compassie. En ook natuurlijk omdat er weinig landen zijn die zo'n gruwelijke geschiedenis heben als Rwanda.
Dit was ook een spontane recencie, besloten toen ik het boek al uit had. Als ik wéét dat ik een verslag moet schrijven formuleer ik in mijn hoofd toch al de hele tijd wat iik vind, en waarom ik het vind. Dat is toch makkelijker merk ik.
Boek is uiteraard te leen natuurlijk Dettie.