Sadie Zwikker - Gezond genieten

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Dettie » 26 Mei 2012, 11:14

Gezond genieten is 'voor mensen die weten dat ze iets aan hun gezondheid moeten doen, maar die geen zin hebben in allerlei strenge regels of ingewikkelde weekmenu's'

Lees verder http://www.leestafel.info/sadie-zwikker

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Marjo » 26 Mei 2012, 13:01

Waren dit open deuren voor jou?
Ik heb het idee van wel?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Dettie » 26 Mei 2012, 13:49

Ja ik heb natuurlijk al heel veel ervaring met dieten en leefwijze opgedaan maar dat is persoonlijk. Als ik zo om me heen kijk zie ik dat veel mensen geen idee hebben wat en hoeveel ze naar binnen werken en soms zelfs het idee hebben dat ze gezond bezig zijn omdat ze bijv een yoghurtdrank drinken (die barst van de suiker).
Ook wordt er steeds minder bewogen, aan het strand en op straat zie ik steeds meer erg dikke kinderen. Veel gaat nu per auto, veel kinderen spelen niet meer buiten maar doen computerspelletjes (met bak chips ernaast) Wij fietsten naar school maar nu worden kinderen vaak gebracht en gehaald. enz. En volwassen pakken ook veel sneller de auto dan te gaan lopen of met de fiets. Dit boek maakt je daar ook bewuster van.

Wat de schrijfster doet is laten zien dat je helemaal geen zware dieetprogramma's hoeft te volgen of elke dag moet gaan sporten om toch gezond te leven en gezond te eten. Daarnaast geeft ze nog tips om ook het huis en administratie etc op orde te krijgen en te houden. Zodat je ook daardoor een prettiger leven hebt. Het is zeker geen dieetboek, wel een informatief boek dat laat zien hoe je het aan kunt pakken om een gezonder leven te gaan leiden. Ik denk echt dat mensen van veel dingen helemaal geen weet hebben.

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Marjo » 27 Mei 2012, 10:33

Dat denk ik ook wel, maar of die mensen dan wel een boek als dit gaan lezen?
Nou ja, het is er dan in ieder geval.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Dettie » 27 Mei 2012, 11:55

Als je graag wat gezonder wilt leven maar niet aan allerlei rare (crash)diëten of hypes mee wilt doen is dit een heel goed alternatief.
En ik denk dat het 10 x beter en gezonder is om te doen en, heel belangrijk, goed vol te houden is omdat het in feite niets verbiedt. Het laat alleen zien hoe het anders kan waardoor je je veel beter gaat voelen. het geeft richtlijnen die je kunt opvolgen zodat je langzamerhand tot een betere conditie en een gezonder lijf komt.
Als iemand naar zoiets op zoek is dan zal diegene zeker voor dit boek kiezen denk ik zomaar.

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor WilV » 31 Mei 2012, 22:29

Klinkt wel heel praktisch allemaal hoor. Er is vast wel een doelgroep voor mensen die langdurig dingen willen vernaderen zonder al te veel mee te hypen met crashdieten.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten