Sadie Zwikker - Gezond genieten

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Dettie » 26 Mei 2012, 11:14

Gezond genieten is 'voor mensen die weten dat ze iets aan hun gezondheid moeten doen, maar die geen zin hebben in allerlei strenge regels of ingewikkelde weekmenu's'

Lees verder http://www.leestafel.info/sadie-zwikker

Dettie

Marjo
Berichten: 25851
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Marjo » 26 Mei 2012, 13:01

Waren dit open deuren voor jou?
Ik heb het idee van wel?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Sadie Zwikker - Gezond genieten

Berichtdoor Dettie » 26 Mei 2012, 13:49

Ja ik heb natuurlijk al heel veel ervaring met dieten en leefwijze opgedaan maar dat is persoonlijk. Als ik zo om me heen kijk zie ik dat veel mensen geen idee hebben wat en hoeveel ze naar binnen werken en soms zelfs het idee hebben dat ze gezond bezig zijn omdat ze bijv een yoghurtdrank drinken (die barst van de suiker).
Ook wordt er steeds minder bewogen, aan het strand en op straat zie ik steeds meer erg dikke kinderen. Veel gaat nu per auto, veel kinderen spelen niet meer buiten maar doen computerspelletjes (met bak chips ernaast) Wij fietsten naar school maar nu worden kinderen vaak gebracht en gehaald. enz. En volwassen pakken ook veel sneller de auto dan te gaan lopen of met de fiets. Dit boek maakt je daar ook bewuster van.