Kris & Tijn Touber - Stadverlichting

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin

Kris & Tijn Touber - Stadverlichting

Berichtdoor Dettie » 08 Mar 2012, 22:26

Flaptekst:
Mensen die samen stil zijn, hebben een meetbaar effect op hun omgeving. Ze brengen meer harmonie en flow in de samenleving. In steden waar regelmatig wordt gemediteerd, is er minder geweld en minder rechtszaken, echtscheidingen en verkeersongevallen.
Als je een betere wereld wilt, hoef je de straat niet op. Je bent effectiever als je een krachtig coherent veld creëert. Geen methode is sneller, goedkoper en effectiever. Ontdek hoe je je innerlijke vuur aansteekt. Verlicht jezelf en verlicht je wereld.

---

Dit boek wilde ik lezen omdat ik door het bovenstaande het idee had dat het een relaas zou zijn over het effect van samen mediteren, hoe het mensen beïnvloed had en wat voor veranderingen ze hadden ondervonden door die meditatie. Net zoiets als samen bidden.

Lees verder http://www.leestafel.info/non-fictie

Dettie

Annemarie

Re: Kris & Tijn Touber - Stadverlichting

Berichtdoor Annemarie » 09 Mar 2012, 09:45

De flaptekst spreekt mij ook aan maar als ik dan jouw verslag lees dan is dit helemaal geen boek voor mij. Jammer van al die herhalingen.

WilV

Berichtdoor WilV » 12 Mar 2012, 21:17

Aan jouw aanvulling te zien was ik niet de enige die bij stadsverlichting gewoon aan verlichting van/in de stad dacht.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 12 Mar 2012, 22:59

Nou ik dacht niet aan verlichting van een stad, maar had wel gedacht dat ze veel meer het plan dat ze hadden zouden toelichten, hoe ze dat deden, hoe ze mensen bereikten en bij elkaar kregen om samen te mediteren. Maar dat staat er maar heel summier in.
Het is meer een soort geschiedenisboekje over de hippietijd en hoe aardig iedereen toen was. (beetje plat gezegd maar dara komt het wel op neer) En dan stappen ze tamelijk plotseling over op meditatie-oefeningen.
Het boekje hangt een beetje van los zand aan elkaar,

Dettie

WilV

Berichtdoor WilV » 12 Mar 2012, 23:04

Ik las je recencie, uit dat boek was meer te halen geweest, a;s ik jou zo lees.
door de schrijvers bedoel ik.

Willeke
En ik dacht dus wel héél erg letterlijk begrijp ik.

Terug naar “Non-fictie”