Achilles Cools - Vleugels

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Achilles Cools - Vleugels

Berichtdoor Dettie » 23 Nov 2010, 15:53

Achilles Cools is schilder, tekenaar, graficus, schrijver en beeldhouwer. Als je zijn website bekijkt dan zie je dat de natuur een grote rol speelt in zijn werk. Zijn beelden hebben iets organisch. Op zijn schilderijen staan vooral vogels afgebeeld maar ook andere dieren zoals een slang, egels etc.
En nu is er deze prachtig verzorgde verhalenbundel waarin Achilles Cools vertelt over zijn observaties en ontmoetingen met dieren, voornamelijk vogels.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/non-fictie

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Nov 2010, 17:41

Wordt een parelketting mooier naarmate je hem vaker draagt?? Nooit gehoord. Nou heb ik ook zo'n ketting niet, want ik vind parels helemaal niet mooi.
En eerlijk gezegd zou ik ook niet een van deze schilderijen aan de muur hoeven.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Nov 2010, 20:46

Er wordt gezegd dat parels mooier worden, een hele mooie glans krijgen als je ze regelmatig draagt.
De afbeeldingen doen het bij de verhalen wel erg goed, het voegt toe. Wat vind je niet mooi aan de tekeningen/schilderijen marjo?
Ik hoef ook niet alles aan de muur maar sommige vind ik toch wel mooi
zoals deze http://www.achillescools.be/album%20sch ... 4bijg.html

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 24 Nov 2010, 09:17

Dat is altijd heel moeilijk aan te geven. Waarom vind je bepaalde schilderijen niet echt mooi, en andere wel? Misschien omdat deze niet veel aan de verbeelding overlaten? Ik bedoel: na een tijdje heb je het wel gezien, valt er niets meer te ontdekken.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten