Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Marjo » 25 Nov 2015, 21:39

Grappig boekje. Of je er iemand die een opruimtic heeft een plezier mee doet, is de vraag.

Lees meer: http://www.leestafel.info/ursus-wehrli

-

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Annemarie » 26 Nov 2015, 10:52

Een grappige tegenhanger op Opgeruimd! van Marie Kondo? Het lijkt me een grappig boek maar ik blijf mijn frietjes gewoon lekker slordig op mijn bord gooien hoor! Wel leuk om te zien hoe het ook anders kan. Echt zo'n fijn kijkboek.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Renate » 26 Nov 2015, 16:04

Grappig.
Ik geloof dat ik wel ordelijk genoeg ben. In ieder geval zijn m'n CD's geordend.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Dettie » 26 Nov 2015, 17:54

Wat een grappig boek. Zie het al helemaal voor me, die frietjes keurig gerangschikt!
Ik ken wel mensen die hun boeken op kleur rangschikken. En Renate, onze CD's staan op alfabet, (zie ik je nu goedkeurend knikken? ;-) )

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Renate » 26 Nov 2015, 18:13

Die van mij ook. Netjes op artiest en in chronologische volgorde. Aan indeling op genre doe ik niet. M'n vader heeft z'n CD's op label gesorteerd.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Marjo » 27 Nov 2015, 08:45

Ik sorteer op genre, dan weet ik precies waar ik moet zijn als ik zin heb in een bepaald soort muziek.
Boeken staan ook op genre trouwens.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Renate » 27 Nov 2015, 09:19

Op genre vind ik te ingewikkeld. Veel dingen zitten wat mij betreft toch wel vaak op de een of andere grens. Ik houd het eenvoudig.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Marjo » 27 Nov 2015, 14:57

Dat is maar net wat je eenvoudig noemt. Ik weet vaak wel welke soort muziek ik wil horen, maar twijfel over de uitvoerende. Als ik dan op naam moet gaan zoeken, raak ik de weg kwijt.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Renate » 27 Nov 2015, 16:07

Ik weet meestal wel wat ik wil horen en wat daar aan voldoet. Genres zitten me alleen maar in de weg.
Bij klassiek zou ik de keus hebben tussen bijvoorbeeld:
Bach
Tony Banks (de toetsenspeler van Genesis, waarvan ik iets heb dat min of meer als klassiek gezien zou kunnen worden)
Beethoven
Philip Glass (minimal music?)
Holst
Jon Lord (de toetsenspeler van Deep Purple, die tegen het eind van z'n carrière een paar albums heeft gemaakt, die meer in een klassieke hoek zitten, maar waarvan ook werk op het randje zit)
Johan de Meij (is dat klassiek?)
Wim Mertens (minimal music?)
Mozart
Mussorgsky
Stravinski
Vivaldi

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Marjo » 27 Nov 2015, 21:45

Ik denk dat als je zelf classificeert, je ook wel weet wat waar staat. Dus als jij vindt dat Tony Banks klassieke muziek maakt, dan zet je de cd daar neer, en weet je dat ook.
Als ik zin heb in klassiek, dan is dat nooit zo ruim: ik heb dan zin in viool, piano of een symphonie. Van wie maakt niet zo veel uit. Ik ken de uitvoerenden niet altijd, dus staan ze op genre, dan vind ik ze makkelijker.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Ursus Wehrli - Opruimen, dat is de kunst

Berichtdoor Renate » 28 Nov 2015, 09:47

Zo werkt dat bij mij nooit. Ik weet over het algemeen precies waar ik zin in heb en welke artiesten daarbij passen. Of ik Tony Banks klassiek moet vinden, weet ik niet. De meeste dingen niet, maar hij heeft 2 CD's gemaakt die op Naxos zijn uitgegeven en dat is een klassiek label. Daar heb ik een CD van. Verder heb ik niets van hem. Ik kijk ook vaak naar hoe vaak ik iets gedraaid heb, dus als ik iets een tijd geleden gedraaid heb, dan wil ik dat wel eens pakken.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten