In het ‘Woord vooraf’ vat de auteur samen wat er in zijn leven is gebeurd: ‘Mijn carrière bij de Amerikaanse inlichtingengemeenschap duurde maar zeven korte jaren …. Tijdens die zeven jaar werkte ik echter mee aan de belangrijkste verandering in de geschiedenis van de Amerikaanse spionagediensten: de omslag van het gericht surveilleren van specifieke individuen naar het massaal in de gaten houden van hele bevolkingen’, pag. 7. De lezer voelt de spijt waarmee deze pijnlijke ontdekking gepaard gaat: dit is ernstig.
Lees verder http://www.leestafel.info/edward-snowden
Evert van der Veen
Edward Snowden - Onuitwisbaar
Re: Edward Snowden - Onuitwisbaar
Het blijft raar dat mensen die dingen die mis gaan of gevaarlijk zijn aan de kaak stellen, zelf het slachtoffer worden.
Ik weet van geen enkele klokkenluider dat zijn handelingen in dank werden afgenomen. Zij hebben daarna geen leven meer en alles wat zij openbaar maakten gaat gewoon door. Onvoorstelbaar.
Dettie
Ik weet van geen enkele klokkenluider dat zijn handelingen in dank werden afgenomen. Zij hebben daarna geen leven meer en alles wat zij openbaar maakten gaat gewoon door. Onvoorstelbaar.
Dettie