Gebundelde columns over het leven op een ROC in Amsterdam
Lees meer: http://www.leestafel.info/johan-goossens
Johan Goossens - Wie heeft er wel een boek bij zich?
Re: Johan Goossens - Wie heeft er wel een boek bij zich?
Boeiend! Fijn ook dat hij niet alleen schrijft over alles wat fout gaat maar ook ruimte heeft vrijgemaakt voor de dingen die wél goed gaan. Anders zou het misschien een naargeestig boek zijn geworden.
Ik zag dit boek ergens voorbij komen van de week . Komt op mijn leeslijst.
Het is altijd interessant vind ik om te lezen hoe een leraar zich door alles heen weet te slaan.
Iemand die voor leraar gestudeerd heeft krijgt ook nog een dot pedagogiek maar Johan Goossens plompte er zomaar in.
Soms zijn dat de beste omdat ze niet vastzitten aan gewoontes en gebruiken (hoe het hoort) en maar doen wat ze denken dat goed is.
Knap als je het kunt want leerlingen kunnen een leerkracht helemaal uitzuigen, maar als je ze eenmaal voor je gewonnen
hebt, geïnteresseerd hebt gekregen, dan is er denkelijk geen leuker vak.
Dettie
Iemand die voor leraar gestudeerd heeft krijgt ook nog een dot pedagogiek maar Johan Goossens plompte er zomaar in.
Soms zijn dat de beste omdat ze niet vastzitten aan gewoontes en gebruiken (hoe het hoort) en maar doen wat ze denken dat goed is.
Knap als je het kunt want leerlingen kunnen een leerkracht helemaal uitzuigen, maar als je ze eenmaal voor je gewonnen
hebt, geïnteresseerd hebt gekregen, dan is er denkelijk geen leuker vak.
Dettie
Ik heb hem wel eens in een talkshow gezien ( hij is ook cabaretier) en hij is heel bevlogen.
Ik wil niemand jaloers maken hoor, maar..... a.s woensdagavond komt hij met zijn cabaretprogramma Leer mij de mensen kennen naar Oostburg (Zeeuws-Vlaanderen) en ik heb kaartjes. De recensie in de PZC was alvast lovend. Grote kans dat ik ook nog met een gesigneerd boek naar huis ga. Wordt vervolgd.....
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)
Ik ben écht niet jaloers hoor, écht niet, écht eerlijk waar niet 
Dettie

Dettie
Ik ook niet hoor. Echt niet 
Maar zonder gekheid, veel plezier Librije, geniet er van

Maar zonder gekheid, veel plezier Librije, geniet er van
Crisis bij een van onze kinderen, dat gaat voor natuurlijk. Jammer dus, niet geweest. De kaartjes weggegeven, heeft een andere zoon met zijn dochter er hopelijk van genoten. Horen we nog.
"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."
och dat is jammer Librije zowel voor jou als voor een van jullie kinderen.
Dettie
Dettie