Dit boek van Jutta Chorus kreeg veel positieve aandacht in de media, iets wat mij altijd toch een beetje extra kritisch maakt wars als ik ben van hypes rond boeken. Maar deze keer moet ik de critici gelijk geven. Het is een inderdaad een uitstekend boek. Zonder enige sensatiezucht beschrijft Jutta Chorus het leven van Beatrix. De vrouw die op 31 januari 1938 om 09.47 uur ter wereld kwam en voorbestemd was om koningin der Nederlanden te worden.
Lees verder http://www.leestafel.info/jutta-chorus
Dettie
Jutta Chorus - Beatrix
Re: Jutta Chorus - Beatrix
Mooi Dettie. Het lijkt me heel pittig om op te groeien als prins of prinses en een koning of koningin benijd ik al helemaal niet. Natuurlijk zijn er privileges maar alles wat je doet wordt uitvergroot en iedereen heeft een mening over je en er wordt van alles van je verwacht. Je moet altijd correct zijn en kunt nooit uit de band springen. Je geluk maar ook je verdriet is publiekelijk. Ik vind dat Beatrix zich er goed doorheen heeft geslagen.
Toevallig heb ik dit boek in de vakantie voor iemand gekocht. Aan jou recencie te lezen een goede keus dus.
Ja, erg goed boek! Zonder sensatie geschreven maar wel boeiend.
Dettie
Dettie
Ook weer op mijn lijstje. 

Ja doe maar, het is echt de moeite waard. Mijn exemplaar is alweer elders, naar een koningsgezinde man 
Dettie

Dettie
Ik leen hem wel van degene aan wie ik hem cadeau geef.
haha, ja dat is ook een idee!
Dettie
Dettie