Felix Francis - Weigering

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Felix Francis - Weigering

Berichtdoor Renate » 07 Mei 2023, 20:31

Dit boek heeft als ondertitel: “Een Dick Francis-thriller”. Ik weet niet of dit ook op de andere boeken van Felix Francis staat, maar in dit geval klopt dit wel een beetje, want in dit boek is de hoofdrolspeler ex-jockey en detective Sid Halley, die ook de hoofdrol speelde in een paar boeken van Dick Francis, de vader van Felix. Sid is op verzoek van z’n tweede vrouw, met wie hij een dochtertje heeft, gestopt met detectivewerk. Hij verdient z’n brood nu met beleggingen.

lees verder http://www.thrillers-leestafel.info/felix-francis

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Felix Francis - Weigering

Berichtdoor Dettie » 16 Mei 2023, 12:01

Ik moet altijd lachen om jullie. "Je zou het een vakantieboek kunnen noemen."
Maar ondertussen lees je o.a. dat een jongen uitgedroogd aan de vloer vastgespijkerd wordt! haha heerlijk ontspannend! :-)

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Felix Francis - Weigering

Berichtdoor Renate » 16 Mei 2023, 12:49

Nou ja, onder vakantieboek versta ik iets dat lekker wegleest, zonder dat je al te veel hoeft na te denken. Bij andere thrillers moet je nog wel eens echt je hoofd er bij houden, om alles een beetje te volgen.
De boeven in de verhalen van Dick Francis waren ook niet bepaald lievertjes. Je hoeft hier over het algemeen geen diepgravende karakteranalyses te verwachten. Boeven zijn boeven en geen mensen die veel hebben meegemaakt en daardoor misschien tot moord overgaan.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Felix Francis - Weigering

Berichtdoor Dettie » 16 Mei 2023, 16:06

Haha je hoeft je niet te verantwoorden hoor. Ik vind het gewoon grappig dat voor de een allerlei gruwelijkheden ontspanning is en voor de ander het griezel en gruwel is.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Felix Francis - Weigering

Berichtdoor Renate » 16 Mei 2023, 16:19

Tja, er zijn ook mensen die van griezelfilms of een spookhuis houden.
Ik houd weer niet van liefdesverhaaltjes. Zelfs bij liefdesscènes in een film zou ik het liefst wegzappen, of even snel doorspoelen, of wegkijken.


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten