De Libris Geschiedenis Prijs bekroont historische boeken die een algemeen publiek aanspreken. De belangrijkste criteria zijn dat het boek een oorspronkelijk onderwerp heeft, prettig leesbaar is en op gedegen historisch onderzoek stoelt. Aan de Libris Geschiedenis Prijs is een bedrag van
20.000 euro verbonden. De genomineerden waren:
Martin Bossenbroek: De Boerenoorlog (Athenaeum-Polak & Van Gennep)
Jan Brokken: De vergelding. Een dorp in tijden van oorlog (Uitgeverij Atlas Contact)
Roelof van Gelder: Naar het aards paradijs. Het rusteloze leven van Jacob Roggeveen, ontdekker van Paaseiland (1659-1729) (Uitgeverij Balans)
Els Kloek (samenstelling): 1001 Vrouwen uit de Nederlandse geschiedenis (Vantilt)
Frits van Oostrom: Wereld in woorden. Geschiedenis van de Nederlandse literatuur 1300-1400 (Uitgeverij Bert Bakker)
Martin Bossenbroek wint de geschiedenis prijs 2013
Re: Martin Bossenbroek wint de geschiedenis prijs 2013
ach jammer dat Els Kloek het niet won. Dat is ook een uniek boek en daar is enorm veel tijd en werk in gestoken, maar ja.
Maar ik heb erg goede berichten gelezen over het boek van Bossenbroek, het lonkt wel om het te gaan lezen.
Het is hem natuurlijk ook van harte gegund.
Dettie
Maar ik heb erg goede berichten gelezen over het boek van Bossenbroek, het lonkt wel om het te gaan lezen.
Het is hem natuurlijk ook van harte gegund.
Dettie
Re: Martin Bossenbroek wint de geschiedenis prijs 2013
Veel tijd in gestopt, dat hebben ze allemaal. De uitreiking van de prijs was bij OVT, de schrijvers waren er allemaal, en naar aanleiding van wat er gezegd werd kon ik geen enkele voorspelling doen wie het zou worden. Het leken me allemaal gedegen werken, allemaal interessant, dus allemaal kanshebbers..
Ik heb het boek van Jan Brokken gelezen en dat zou ik alleen daarom de voorkeur geven, maar ja...
Ik heb het boek van Jan Brokken gelezen en dat zou ik alleen daarom de voorkeur geven, maar ja...