Sara Blædel - De vergeten zusjes samenleesb juli/aug 2014
Sara Blædel - De vergeten zusjes samenleesb juli/aug 2014
Niemand heeft de dode vrouw als vermist opgegeven. Haar identiteit is onbekend. Louise Rick, het kersverse hoofd van de gloednieuwe Speciale Opsporingseenheid, onderzoekt de zaak. Haar nieuwe baas scheept haar op met Eik Nordstrøm, een man die meer sympathie lijkt te voelen voor een biertje dan voor zijn werk.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/sara-blaedel
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/sara-blaedel
Re: Sara Blædel - De vergeten zusjes
Dit klinkt als een must-read!
Dat is het zeker. De ontknoping is wel heel heftig, ik was er echt even naar van.
Ik heb hem toevallig te leen, en ga er nu aan beginnen. Ik ben benieuwd.
Nou Willeke, ik ben heel benieuwd wat je ervan zult vinden. Het is erg goed maar ook behoorlijk heftig. Vooral het eind.
Ik begon gisteravond en kon al bijna niet meer stoppen. Ik ben heel benieuwd.
ik bewaar mijn thrillers meestal voor de vakantie, maar dit is een leenboek, dus het voelt alsof bijna als een cadeautje dat ik nu zomaar zo'n goede thriller lees, zo tussendoor.
ik bewaar mijn thrillers meestal voor de vakantie, maar dit is een leenboek, dus het voelt alsof bijna als een cadeautje dat ik nu zomaar zo'n goede thriller lees, zo tussendoor.
Herkenbaar! Natuurlijk lees ik vaak en veel thrillers maar ik kan ook echt met volle teugen van een goede thriller genieten.WilV schreef:het voelt alsof bijna als een cadeautje dat ik nu zomaar zo'n goede thriller lees, zo tussendoor.
Er ligt nu voor de zomer een hele serie Kepler klaar, en ik heb nog één achterstallige van mijn grote vriend JoNesbo, die ik al wel uitgeleend heb, maar heel manmoedig voor de vakantie bewaar, én ik zag dat jussi adler olsen ook net een nieuwe uit heeft, en ik bén voor die tijd nog jarig 
En dan ligt er ook nog een stapel literatuur klaar, waar ik niet aan toe gekomen ben. Mijn vakanties zijn letterlijk lees-vakanties. Héérlijk!

En dan ligt er ook nog een stapel literatuur klaar, waar ik niet aan toe gekomen ben. Mijn vakanties zijn letterlijk lees-vakanties. Héérlijk!
Wat een heerlijke vakantie ga jij tegemoet!
En het boek is uit. Wel een heftige einde inderdaad, twee keer eigenlijk, maar zeer goed geschreven. Lijkt me zeer geschikt voor een serie over dit koppel.
Van mij mag er ook een serie komen. Leuk dat je ervan hebt genoten Willeke!
Inderdaad een spannend boek. Ik hoef de verdere delen niet te lezen, maar vond wel het privé-gedeelte over de rechercheur een extra dimensie geven in dit verhaal.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/sara-blaedel/
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/sara-blaedel/
Wat leuk dat jij ook genoten hebt van dit boek! Waarom hoef je de verdere delen niet te lezen?
Je weet dat ik niet houd van een doorlopende lijn in een serie. Dus denk ik dat ik het lekker hier bij laat.
Ah, oké. Ik heb ook Het dodenspoor gelezen en ik vond het verhaal juist de doorlopende lijn overtroeven.
Re: Sara Blædel - De vergeten zusjes samenleesb juli/aug 201
Ik heb het ook gelezen en ik heb gemengde gevoelens.
Soms had ik het gevoel dat ik sommige nuances miste omdat ik de voorgaande boeken niet gelezen had.
De romance tussen de 2 detectives vond ik er teveel aan. Het privéleven van de detectives boeide me niet. Het verhaal van de rijke vriendin boeide me niet. Ik heb me zelfs meermaals afgevraagd wat zij erbij te maken had (zie mijn opmerking over dingen waarvan ik het gevoel had dat ik iets miste). Ik wilde enkel meer weten over de moord/ontvoering enz.
Oke het is op zich geen dik boek en als je het privéleven en de romance er nog eens uitfiltert blijft er niet veel meer over maar toch...
Soms had ik het gevoel dat ik sommige nuances miste omdat ik de voorgaande boeken niet gelezen had.
De romance tussen de 2 detectives vond ik er teveel aan. Het privéleven van de detectives boeide me niet. Het verhaal van de rijke vriendin boeide me niet. Ik heb me zelfs meermaals afgevraagd wat zij erbij te maken had (zie mijn opmerking over dingen waarvan ik het gevoel had dat ik iets miste). Ik wilde enkel meer weten over de moord/ontvoering enz.
Oke het is op zich geen dik boek en als je het privéleven en de romance er nog eens uitfiltert blijft er niet veel meer over maar toch...
Jammer Inge, dat het je tegengevallen is. Persoonlijk vind ik dit een heel goed boek. Ik weet ook niet of je het privéleven en de romance er uit moet filteren. Het is juist het geheel van alles dat dit naar mijn mening tot een compleet verhaal maakt. Misschien dan niet de losse elementen op zich, als geheel werkt het wél! Wat vind jij van het einde. Te heftig of niet?
Nou, tegenvallen is heel veel gezegd... Het leest vlot en is met momenten best spannend. Naar het einde toe had ik wel een beetje problemen om te blijven volgen. Ik had zo een paar keer van "huh?", waarop ik even moest terugbladeren om te kijken of ik wel goed gelezen had. Het is inderdaad nogal onverwacht allemaal.
Het einde heeft een beetje een shockeffect vind ik. Maar als je dan terug gaat denken aan alles wat je gelezen hebt, past het wel goed bij het verhaal.
Zo shockerend is het niet, want ik heb al geen idee meer wat er gebeurd is..
Ik ben het wel met Inge eens dat het privégedoe er uit mag, maar ja, dat heb ik bij de meeste van die seriespeurders.
Ik ben het wel met Inge eens dat het privégedoe er uit mag, maar ja, dat heb ik bij de meeste van die seriespeurders.
Ik heb het nog niet gelezen, maar ik heb over het algemeen geen problemen met privégedoe in thrillers, maar ik ben dan ook gek op seriespeurders, juist omdat het zo prettig is om in zekere zin een soort band op te bouwen met de hoofdfiguren en als de informatie te intiem wordt, dan kan ik altijd even diagonaal lezen.Marjo schreef:Zo shockerend is het niet, want ik heb al geen idee meer wat er gebeurd is..
Meestal stoort de "privelijn" me niet maar hier vond ik vooral de romance tussen de detectives en het "verhaal" van de vriendin weinig ter zake doend.
Maar misschien, als ik de andere boeken in de juiste volgorde had gelezen dacht ik daar anders over. Om een voorbeeld te geven: Ik heb veel boeken van Elisabeth George gelezen en als de boeken van Inspector Lynley in de juiste volgorde leest is het privéverhaal een rode draad door de boeken heen. Als je een boek ergens halverwege de reeks leest snap je niet altijd de finesses van het priveverhaal en dan is het eerder hinderend.
Maar misschien, als ik de andere boeken in de juiste volgorde had gelezen dacht ik daar anders over. Om een voorbeeld te geven: Ik heb veel boeken van Elisabeth George gelezen en als de boeken van Inspector Lynley in de juiste volgorde leest is het privéverhaal een rode draad door de boeken heen. Als je een boek ergens halverwege de reeks leest snap je niet altijd de finesses van het priveverhaal en dan is het eerder hinderend.
Daarom probeer ik series ook het liefst in de juiste volgorde de lezen. Bij Elisabeth George is dat helemaal belangrijk, omdat bepaalde dingen in latere boeken ook een rol spelen. Zo is daar de verhouding van de vrouwelijke hoofdfiguur met haar moeder, die later in een soort verzorgingshuis komt, haar verhouding met haar buurmeisje en de vader. Verder is er natuurlijk de geschiedenis van Lynley met Lady Helen en z'n vrienden en al dat soort dingen.Inge schreef:Meestal stoort de "privelijn" me niet maar hier vond ik vooral de romance tussen de detectives en het "verhaal" van de vriendin weinig ter zake doend.
Het wordt trouwens ook wel eens lastig als je boeken met grote tussenpozen leest. Ik ben erg gek op de boeken van Anna Holt, zeker de boeken met Hanne Wilhelmsen vond ik altijd erg leuk, met een grappig team en leuke mensen.
Ik val meestal halverwege in een serie en dan lees ik noodgedwongen alles door elkaar. Maar als het even kan lees ik een serie ook het liefst op de juiste volgorde. Ik vind het leuk om de hoofdpersonen beter te leren kennen en ze weer terug te "zien" in nieuwe delen.
Dat probleem ken ik, omdat ik m'n boeken altijd uit de bibliotheek haal en dan moet je het vaak doen met wat er beschikbaar is.Annemarie schreef:Ik val meestal halverwege in een serie en dan lees ik noodgedwongen alles door elkaar. Maar als het even kan lees ik een serie ook het liefst op de juiste volgorde. Ik vind het leuk om de hoofdpersonen beter te leren kennen en ze weer terug te "zien" in nieuwe delen.