En nu de lezer aan het woord
Geplaatst: 02 mei 2012, 16:22
Boekblad aan Zee 2012: de eerste sprekers
Meer dan ooit moeten boekhandels en uitgeverijen luisteren naar wat hun klanten en de lezers willen. Want klanten die niet vinden wat ze zoeken blijven weg. Boekblad aan Zee (15 juni) heeft als thema ‘En nu de lezer aan het woord’.
Justo Hidalgo, oprichter en directeur van het Spaanse 24Symbols, is de keynote speaker bij Boekblad aan Zee op 15 juni. Hidalgo zal vertellen over de filosofie en werkwijze van 24Symbols, dat wel het Spotify genoemd wordt van de boekenwereld. 24Symbols is een Spaans bedrijf dat boeken in the cloud verkoopt en grote internationale ambities heeft.
Echt lezersgericht is dit. Heeft iemand enig idee waar dit over gaat?
24 symbols blijkt dus dat je wel boeken kunt lezen maar niet in bezit hebt, een keynote speaker is een ceremoniemeester, en wat boek in the cloud verkopen is??? (Ik vermoed dat ze bedoelen dat je het product, het boek, zelf niet in handen krijgt)
Een andere meldt:
Het boekenvak moet ophouden met productgericht denken. Mensen die boeken lezen zien zichzelf niet als lezers.
Hoe zien zij zichzelf dan wel? Als slagers? Bouwvakkers? Kok?
Om dingen niet uit z'n verband te rukken, hier staat het hele programma.
http://www.boekblad.nl/boekblad-aan-zee ... 0405.lynkx
Een abonnement op Boekblad is enorm duur en aangezien je wel een abonnement moet hebben kan de gewone lezer daar dus niet naar toe. De doelgroep is dus zo goed als zeker niet aanwezig.
Dettie
die een beetje cynisch wordt van dit soort gedoe
Meer dan ooit moeten boekhandels en uitgeverijen luisteren naar wat hun klanten en de lezers willen. Want klanten die niet vinden wat ze zoeken blijven weg. Boekblad aan Zee (15 juni) heeft als thema ‘En nu de lezer aan het woord’.
Justo Hidalgo, oprichter en directeur van het Spaanse 24Symbols, is de keynote speaker bij Boekblad aan Zee op 15 juni. Hidalgo zal vertellen over de filosofie en werkwijze van 24Symbols, dat wel het Spotify genoemd wordt van de boekenwereld. 24Symbols is een Spaans bedrijf dat boeken in the cloud verkoopt en grote internationale ambities heeft.
Echt lezersgericht is dit. Heeft iemand enig idee waar dit over gaat?
24 symbols blijkt dus dat je wel boeken kunt lezen maar niet in bezit hebt, een keynote speaker is een ceremoniemeester, en wat boek in the cloud verkopen is??? (Ik vermoed dat ze bedoelen dat je het product, het boek, zelf niet in handen krijgt)
Een andere meldt:
Het boekenvak moet ophouden met productgericht denken. Mensen die boeken lezen zien zichzelf niet als lezers.
Hoe zien zij zichzelf dan wel? Als slagers? Bouwvakkers? Kok?
Om dingen niet uit z'n verband te rukken, hier staat het hele programma.
http://www.boekblad.nl/boekblad-aan-zee ... 0405.lynkx
Een abonnement op Boekblad is enorm duur en aangezien je wel een abonnement moet hebben kan de gewone lezer daar dus niet naar toe. De doelgroep is dus zo goed als zeker niet aanwezig.
Dettie
die een beetje cynisch wordt van dit soort gedoe