Belinda Bauer: Rusteloos land

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

Belinda Bauer: Rusteloos land

Bericht door Marjo »

Mijn boekexemplaar was alleen nog maar genomineerd, maar nu zal er een sticker op prijken met de tekst: winnaar van de Gold Dagger 2010.

Terecht, helemaal terecht!

Lees het verslag: http://www.thrillers-leestafel.info/belinda-bauer/

Marjo
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Je weet het wel weer te brengen Marjo!

Ik krijg de indruk dat dit een van de betere boeken is die je dit jaar gelezen hebt.

Dettie
Joanazinha

Bericht door Joanazinha »

Het boek stond al op mijn verlanglijstje, maar na het lezen van Marjo's verslag des te meer! Oh brother, en er ligt nog zoveel moois te lezen *zucht* :D . Wat zou ik moeten zonder vrije weekenden en twee weken vrij met Kerst! :shock: .
Marjo

Bericht door Marjo »

Een van de betere thrillers zeker!
Renate

Re: Belinda Bauer: Rusteloos land

Bericht door Renate »

Ik ben er in bezig en ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Renate

Bericht door Renate »

En ik heb het uit. Niet meegenomen op vakantie en na de vakantie uitgelezen.

Ergens ben je steeds bang dat het verkeerd afloopt, hoewel dat niet echt waarschijnlijk is.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Is het een aanrader, Renate?
Renate

Bericht door Renate »

Ik vond het zeker spannend. Het is meer een psychologische thriller over een soort kat en muis spel tussen een jongen en een kindermoordenaar.
De kindermoordenaar zit in de gevangenis, omdat hij een aantal kinderen heeft vermoord. Vermoedelijk heeft hij ook de oom van de jongen (is het nog een oom, als hij als kind al vermoord is?) vermoord, maar daar is hij niet voor veroordeeld, omdat het lichaam nooit is gevonden. De jongen heeft het moeilijk. Op school wordt hij gepest, z'n grootmoeder mist natuurlijk nog steeds haar verdwenen kind en z'n moeder heeft meer aandacht voor z'n broertje, dan voor hem. Het gezin heeft het niet breed en erg harmonieus is het allemaal niet. De jongen wil alleen maar graag het lichaam van z'n oom terugvinden, zodat alles misschien beter wordt en hij misschien eindelijk eens echt gezien wordt en niet alleen maar als een lastpak wordt gezien, omdat dingen kapot gaan, of kleren verdwijnen (met dank aan de pestkoppen).

Ik begrijp de jongen ook wel en begrijp ook dat hij tegenover z'n moeder niet over de pestkoppen klaagt, uit angst voor de gevolgen. Het resultaat van een dergelijke actie is uiteindelijk alleen maar meer gepest.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou, dat klinkt heel spannend inderdaad. Deze schrijfster staat al op mijn lijstje maar ik zal er nu maar een uitroepteken bij zetten.
Plaats reactie