Jij bent snel!
Als het goed is heb ik vandaag of morgen het boekenweekgeschenk. Ik ben ooit eens begonnen in een boek van Krabbé (iets met grot in de titel) en was daar niet echt kapot van.
Maar jij klinkt wel positief over dit boekje, ben benieuwd.
'De grot' is de titel. En het zou heel goed kunnen dat als je in dat boek niet gecharmeerd was van de schrijfstijl en manier van vertellen van
Krabbé, dat je ook dit boekenweekgeschenk niet veel zult vinden.
Logisch is niet het juiste woord. Het maakt wel het verhaal rond. Mijn leesgroepleider zou zeggen: het is een fraaie cirkelroman.
Maar ik geef toe dat ik het wat onbevredigend vind. Ik wijt dat dan maar aan het beperkt aantal pagina's. Het moest nu afgerond worden.
Het maakt het plaatje wel mooi rond, ja.
Ik vond het alleen jammer omdat het psychologisch goed in elkaar steekt en dan zo'n onwaarschijnlijk einde. (Ik wil het eigenlijk anders verwoorden, maar dan geef ik de clou weg. Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik bedoel.)
Ik heb het boekje nu ook gelezen en vond het een goed verhaal.
Het einde was wel erg abrupt en ik denk dat inderdaad zoals hierboven gezegd het gebrek aan aantal pagina's daar de oorzaak van is.
Het rammelt soms ook een beetje vond ik, zoals ineens het bezoek aan de grootouders en die bepalen dan gelijk iets alsof ze hem al jaren kennen.
Maar op zich vond ik het een prettig boekje om te lezen.
Het boekje met veel plezier gelezen. Jammer dat de auteur aan een beperkt aantal bladzijden gebonden is. Het gegeven is goed doordacht, de eerste helft het verhaal van de "vader", het tweede deel van "zoon" Bram. Mooi einde, een dat je wel verwacht maar toch plotsklaps op je afkomt...