Annelies Verbeke: Slaap!
Annelies Verbeke: Slaap!
Een liefdesverhaal in wel zeer originele vorm.
lees verder... klik hier http://www.leestafel.info/annelies-verbeke
Marjo
lees verder... klik hier http://www.leestafel.info/annelies-verbeke
Marjo
Ik heb het boek voor de helft gelezen Marjo. Ik raakte gelijk al geirriteerd door het meisje, dat echt zat te klieren omdat ze niet kon slapen. Mensen lastig vallen en zo.
Verder moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet erg in de stemming er voor was. Dat heeft ook z'n invloed natuurlijk.
Groet
bernadet
Verder moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet erg in de stemming er voor was. Dat heeft ook z'n invloed natuurlijk.
Groet
bernadet
Ja, ik heb het boek gisteren uitgelezen. Tja, wat zal ik zeggen. Er zijn mensen hier die het erg mooi vonden en er zijn mensen die het niets vonden. Dit lijkt een van de boeken die Virginia Woolf ooit eens beschreef met: de meeste boeken creeren vrienden en vijanden.
Persoonlijk, ben ik er niet zo van onder de indruk als de pers. Het verhaal is toegankelijk geschreven, dat is zeker, en de woordkeuzes zijn bij tijden elegant. Aan de andere kant zit er soms iest dreinends in de stijl van schrijven wat je moet liggen. (a la Grunberg) Het verhaal is een klassiek gegeven: het is een liefdesverhaal, maar ik vind het niet magistraal verwerkt. De structuur van het boek - verschillende persoons en tijds-perspectieven - laat weinig ruimte voor wat er echt gebeurd tussen Maya en Benoit. Ze zijn misschien samen in twee passages van het boek!
Dat gezegd, ik zal denk ik toch wel haar volgende boek lezen.
Persoonlijk, ben ik er niet zo van onder de indruk als de pers. Het verhaal is toegankelijk geschreven, dat is zeker, en de woordkeuzes zijn bij tijden elegant. Aan de andere kant zit er soms iest dreinends in de stijl van schrijven wat je moet liggen. (a la Grunberg) Het verhaal is een klassiek gegeven: het is een liefdesverhaal, maar ik vind het niet magistraal verwerkt. De structuur van het boek - verschillende persoons en tijds-perspectieven - laat weinig ruimte voor wat er echt gebeurd tussen Maya en Benoit. Ze zijn misschien samen in twee passages van het boek!
Dat gezegd, ik zal denk ik toch wel haar volgende boek lezen.
Die scene met dat insect (ben even vergeten welk insect het was en hoe het heette) vond ik echt meesterlijk. Dat ze het beestje volgde tot aan dat terras..., en wat er toen gebeurde. Ik heb het echt een paar keer overgelezen omdat ik het zo briljant vond.
De rest van het boek was niet echt bijzonder, maar dat gedeelte sprong er echt uit. Hoe verzin je het. Echt grappig.
De rest van het boek was niet echt bijzonder, maar dat gedeelte sprong er echt uit. Hoe verzin je het. Echt grappig.
-
Re: Annelies Verbeke: Slaap!
Ik heb het verhaal ook gelezen! Het was heel boeiend maar toch wat jammer dat Maya haar frustraties in het wakker maken van mensen stopte. Het personage Benoit vond ik ook wel passend in het verhaal, jammer dat het met hem bijna altijd negatief afloopt!Maar toch vond ik het een geslaagd boek! Zeker een aanrader!
Groetjes Diederick
Groetjes Diederick
Ik herinner me het verhaal na al die tijd! En dat zegt toch wel wat. Al heb ik na dit boek nooit de behoefte gevoeld om een ander boek van haar te lezen.
Dat is jammer, Marjo! Ik vond Groener gras tot nu toe haar beste (maar ik heb nog niet alles gelezen). Dat zijn wel verhalen en daar hou je niet van. Er loopt echter een rode draad door, eentje die ik pas in het allerlaatste verhaal ontdekte. Stom, want ik had het al eerder kunnen merken. Dat geeft dit boek een enorme meerwaarde.