Verloting Paranoia - Joseph Finder

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik kan het dus ook aan jou sturen als ik het uit heb??
Overleg met je zus, dan hoor ik het wel..
Gast

Bericht door Gast »

Hallo Marjo,

Ja dat wil ik graag. Leuk dat je dat aanbiedt.

Groetjes,
Ans :lol:
lizzy

Bericht door lizzy »

Hallo Bernadet, bedankt voor de trekking. En bij deze wil ik het boek aan je schenken voor al het harde werk dat je doet voor de leestafel en ons.

veel plezier ermee!!!!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Weet je wat, ik laat het naar jou sturen Lizzy, dan lees jij het en dan stuur je het naar mij. Hebben we allemaal plezier eraan.

Bernadet
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nou Marjo en Lizzy, ik heb jullie adressen doorgegeven dus binnenkort zal het boek wel komen.

Als het een dik boek is dan heb ik een tip.
Je kan het open doorsturen, dat scheelt enorm in de portokosten en het boek heeft er niets van te lijden.

Bernadet
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik ken het foefje...
Marjo

Bericht door Marjo »

Het boek is aangekomen..
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Zo dat is snel! Ik heb dinsdag het mailtje verstuurd.

Leuk! ben benieuwd hoe het is.

Bernadet
lizzy

Bericht door lizzy »

Gisteravond kwam ik thuis en lag er een pakje voor me. Snel!!!

Als ik het gelezen heb stuur ik het naar je toe, Bernadet. Maar ik moet eerst "Siegfried"lezen voor mijn IRL leesgroep.

Tot zover bedankt!
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik ben er klaar mee. Dus Ans, als je je adres geeft?
Moet ik mijn oordeel nog opschorten, of kan het al geplaatst worden?
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Jeetje razende marjo!!
Vertel je oordeel maar hoor.
Er was al een item geopend over paranoia, zie hier
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=645

Ben benieuwd

Bernadet
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

En..en... en... zijn jullie al begonnen in het boek, of durven jullie niet meer na Marjo's vernietigende oordeel? :D
Erik was er zeer over te spreken en dat maakt lezen natuurlijk zo leuk. Al die verschillende meningen over een en hetzelfde boek.
Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden.

Bernadet
lizzy

Bericht door lizzy »

Ik ben nog niet begonnen, Bernadet. Op het ogenblik ben ik in "Hokwerda's kind" van Oek de jong bezig. Heel mooi. Als ik dit uitheb ga ik het lezen. Het oordeel van Marjo lees ik nog even niet, eerst maar eens kijken wat ik er zelf van vind.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Wat je gelijk hebt lizzy! ;)

Bernadet
Marjo

Bericht door Marjo »

Zeer verstandig...
lizzy

Bericht door lizzy »

Begonnen!!!
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Spannend!!! ben benieuwd!

Bernadet
lizzy

Bericht door lizzy »

Het valt me niet mee, dit boek. Het is dat je een gegeven paard enz. Ik zal nog even volhouden maar het haalt het niet bij "Hokwerda's kind".
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Oei en Marjo was er ook al niet echt over te spreken!

Bernadet
lizzy

Bericht door lizzy »

Gisteravond heb ik het opgegeven, op pagina 98 was ik het zat. Het begin was niet onaardig, dat idee van het feestje, maar daarna was ik het snel zat. Ik kan geen enkele sympathie voor de hoofdpersoon voelen, en dat is nog niet zo erg maar al die technische details, bah!

Ik ben vanochtend begonnen in "Het complot tegen Amerika" van Philip Roth. Dat is nog eens een schrijver. Het boeit meteen. Ik citeer van de achterflap:

'Toen luchtvaartheld Charles A. Lindbergh bij de verkiezingen van 1940 Franklin Roosevelt verpletterde, sloeg in elke joodse familie in Amerika de angst toe. Lindbergh verweet de joden al tijdenlang publiekelijk dat ze uit eigenbelang aanstuurden op een zinloze oorlog met nazi-Duitsland. Als drieëndertigste president van de Vereningde Staten kwam hij direct tot een vriedschappelijke verstandhouding met Adolf Hitler, zonder een probleem te maken van diens antisemitische politiek en de Duitse oorlogsmisdaden in Europa.
Wat er daarna gebeurde in Amerika vormt de historische achtergrond voor HET COMPLOT TEGEN AMERIKA, de confronterende roman waarin Philip Roth vertelt hoe zijn eigen familie overleefde tijdens de periode-Lingbergh, toen Amerikaanse staatsburgers die joods waren alle reden hadden om het ergste te vrezen.'

Dat is andere koek, nietwaar?
Marjo

Bericht door Marjo »

En Lizzy en ik zijn het ook al eens..
Hendrik
Contacteer:

Bericht door Hendrik »

Waarin zou het verschil in de beleving van het boek zitten?
De rescentie op de leestafelsite is enorm positief!
Persoonlijk houd ik niet zo van triller's, vooral niet als ze gehyped worden. Maar het reclame filmpje spreekt me wel aan. Misschien dat het dilemma in de moraliteit wel boeiend is.
De strijdigheid tussen de enorme druk in Amerika om hogerop te komen en het gebrek aan mogelijkheden voor de meeste mensen om dat ook daadwerkelijk te realiseren.
De desillusie met de Amerikaanse droom dat ertoe leidt dat je moraal en je solidariteit met onzichtbare slachtoffers minder zwaar weegt dan je behoefte om hogerop te komen!

Als dat een van de thema's is, die psychologisch goed uitgediept word, dan wil ik het boek wel proberen. Ondanks dat het een populaire thriller is. Maar als de hoofdpersoon gewoon zo'n tweedimensionale (s)pion is die alleen maar voertuig is voor spannende avonturen dan denk ik dat ik het maar laat.

Sympathie voor de hoofdpersoon vind ik niet noodzakelijk.
Marjo

Bericht door Marjo »

Bij mij was het het gezeur over de technische dingen (het gaat over mobieltjes) hetgeen me opbrak. En de bedrijfsspionage is niet wat ik leuk vind om te lezen. Ik houd ook absoluut niet van juridische thrillers, en er zijn genoeg mensen die dat heerlijk vinden..
Je moet het dus gewoon proberen Hendrik, en zelf ondervinden..
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Lizzy stuurt het boek naar mij Hendrik, als je het wilt lezen en ik heb het uit dan kan ik het wel naar jou sturen.

Zelf ben ik ook geen thriller-fan hoewel er enkele boeken zijn die ik echt goed vond, o.a. Een kus voor je sterft.
Persoonlijk vind ik rechtbankthrillers prettiger, het gaat daar meer om het spel. Ik houd niet van moord en doodslag en bloederige taferelen. Vaak vind ik het verhaal zélf in een thriller ook slecht maar dat is niet echt objectief want ik heb veel te weinig thrillers gelezen om daar een eerlijk oordeel over te hebben.
Eigenlijk is het net wat jij zegt wat me vaak tegenstaat in een thriller, zo'n tweedimensionale (s)pion is die alleen maar voertuig is voor spannende avonturen Onwaarschijnlijke ontsnappingen, onwaarschijnlijke gebeurtenissen enz.
Maar dat wil niet zeggen dat er geen goede thrillers bestaan en wie weet vind ik dit boek wél goed, geen idee.

Bernadet
bianca
Contacteer:

Bericht door bianca »

Ik plaats een link waarin te zien is dat niet iedereen het een slecht boek vind.
http://www.crimezone.nl/showbook.php?titleID=1491
Plaats reactie