Karlijn Stoffels -Zuiderzeeballade (Samenleesb okt/nov 2011)

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Karlijn Stoffels -Zuiderzeeballade (Samenleesb okt/nov 2

Bericht door Dettie »

Joanazinha en Anyrock zijn ook afgehaakt met dit boek?

Dettie
Anyrock

Bericht door Anyrock »

Nee hoor, ik ben niet afgehaakt met dit boek. Ik heb het uitgelezen en vond het wel mooi in woorden gevangen, hoe de dingen gaan en hoe de mensen zijn. Je hoort wel eens die slogan op de radio "Neem de mensen zoals ze zijn, andere zijn er niet." daar moest ik aan denken bij het lezen. Ik heb alleen verzuimd om dit forum bij te houden in nov/dec. sorry.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

nee hoor geen sorry, ik was alleen nieuwsgierig hoe het boek verder was overgekomen bij jullie.

Groetjes
Dettie
irene

Bericht door irene »

ik ga het boek ook nog lezen, was onlangs bij de bibliotheek, maar het stond helaas niet in het rek (gekeken bij de C-boeken, jongeren en afdeling volwassenen).

groetjes, irene
Inge

Bericht door Inge »

Ik ben het boek nu aan het lezen en ben aan het twijfelen wat te doen... als ik een paar uur na elkaar kan lezen dan kan ik de "draad" bijhouden en leest het lekker weg. Maar telkens ik 's avonds stop met lezen heb ik de dag erna heel veel moeite om weer in het "verhaal" te komen, om de verschillende personages, namen enz goed te plaatsen en is het telkens weer worstelen, stukken terugkeren, namen linken enz. Eindelijk zou ik dat boek eens op een regenachtige zondag in 1 ruk moeten uitlezen. Zo nu en dan een uur 's avonds lukt me niet.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Wat typisch toch, de een zegt prachtig en de ander zegt nauwelijks door te komen. Waar ligt het aan dat het zo moeilijk lezen is?
Teveel personages, teveel gebeurtenissen?

Dettie
Inge

Bericht door Inge »

Ik vind het op zich niet moeilijk te lezen. Integendeel. Maar er is moeilijk terug in het verhaal te komen door inderdaad teveel personages maar ook door die flashbacks.
Personages die zelfs al een heel stuk in het boek nog "geïntroduceerd" worden. Dan stop je op een avond met lezen, denk je 's anderdaags nog een uurtje lezen voor het slapengaan. Begin je natuurlijk met een flashback over personen waarvan je niet weet hoe die nu aan de familieboom hangen. Moet je beginnen denken/zoeken... ah dat is de dochter van die of zou dat van die zijn???? En dan geef je het op, denkt morgen er dieper op in te gaan en heb je steeds minder zin. Het is naar mijn mening een boek dat je in 1 ruk moet uitlezen om de draad te kunnen blijven volgen.
Plaats reactie