welk boek gaan we samen lezen in augustus/september?

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Ellen
Contacteer:

Bericht door Ellen »

Dettie schreef:Het boek schijnt nogal wat op te roepen, ik wacht vol spanning jullie indrukken af.
Ik heb het boek zo'n anderhalf jaar geleden aangeschaft op basis van een zeer lovende recensie in The Guardian, dus ik verwacht er ook wel e.e.a. van. Ben er gistermiddag in begonnen, maar heb momenteel niet zoveel tijd om te lezen, dus ben er nog niet erg ver in. Ga beginnen aan Diepzinnige gedachte nr. 3 ;) . De voorgaande pagina's bevielen me in ieder geval wel, hoewel ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het origineel hier een daar het verhaal 'gracieuzer' brengt, dan de Nederlandse vertaling dat doet. Nergens op gebaseerd, want ik ken het origineel niet... het is meer een gevoel dat de tekst bij me oproept zo nu en dan.
"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."
(Lakota saying)
Lezer100

Bericht door Lezer100 »

irene schreef:Ik nomineer het volgende boek:
vooral de 57-jarige Renée Michel, de conciërge van het gebouw, die zich met haar slonzige voorkomen voordoet als een echte, cliché-matige conciërge, maar die zich in werkelijkheid interesseert voor filosofie, literatuur
De interesse die in het voorwoord wordt opgeroepen (Marx)maakt mij, alhoewel ik nu niet bepaald een fan van Het kapitaal ben, al heel nieuwsgierig naar het vervolg. Het is voor mij nog wel te vroeg om iets over het Frans te zeggen, maar dat komt wel.
Plaats reactie