Dat mag hoor, Elvira! Prachtige naam, trouwens.
A ha, dat dacht ik al. Ik kan me wel voorstellen dat mensen muziek als muzak gebruiken, om bij te lezen. Ik lees toch het best in de stilte, op een plek waar ik niet afgeleid wordt. Bij een tv kan ik absoluut niet lezen. Maar met muziek ook niet. De sferen zitten elkaari in de weg! De sfeer van het boek conflicteert dan met de sfeer van de muziek. Dat gaat niet samen, niet bij mij tenminste.
Knap hoor, Elvira. Ik bedoel dat je zowel je stof, als het gedrag van die olifanten hebt onthouden! Dat zou ik nooit kunnen. Ik ben bang dat als ik dit zou proberen, er maar een fraktie van de leerstof onder mijn hersenpan had gekregen en ook maar een fraktie van de natuurdocumentaire. Nou zou dat laatste geen ramp zijn, het eerste echter...
Gelukkig is ieder mens anders.
elviratoverspin schreef:Daar wil ik je toch even tegenspreken hoor Roel, ik studeerde heel goed op de trein, net door dat lawaai. Muziek op mijn oren heb ik maar zelden gehad, maar als er niet genoeg geluid was, dan was dat de oplossing. Bij mij werkt het net heel goed om me met twee dingen tegelijk bezig te houden. Bij velen werkt de muziek als achtergrond: ze willen ook helemaal niet weten wat er net op stond, want dat doet er gewoon niet toe. Bij mij heeft dat geluid een essentiële functie. Ik stampte mijn samenvattingen in mijn hoofd en keek intussen naar natuurdocumentaires. Op het einde van de sessie, wist ik én wat er in mijn cursus stond én hoe de sociale hiërarchie bij olifanten (ik zeg maar wat) in elkaar zat. :D