Overweeg aan te schaffen:
- Zafon - Schaduw van de Wind (een keer lezen tijdens vakantie ofzo)
- Iets van Richard Powers, binnenkort verschijnt een nieuw boek van hem "The Echo Maker". Nog nooit iets van gelezen, maar schijnt een goede schrijver te zijn...
- Iets van Victor Hugo.
- Balzac - Lost Illusions
N.a.v. de thema-draden over italiaanse en franse schrijvers (leuke thema's!):
- Iets van Alberto Moravia. De onverschilligen lijkt me wel wat, hoewel de reacties niet al te positief zijn, daarom twijfel ik. Fascisme is wel een thema dat me boeit, m.i. ook nog, weliswaar in lichte vorm maar dessalnietemin aanwezig in de (Nederlandse) politiek en cultuur. Heeft iemand misschien tips voor literatuur waarin fascisme een thema is?
- Georges Perec. Interessante thema's in zijn werk.
- Jean-Paul Dubois - Een frans leven. Lijkt me gewoon een leuk boek!
Dirk van Weelden - Orville
Milan Kundera - Het doek
Richard Powers - The echo maker. Als het boek me bevalt, zal ik hier eens een boekverslag voor op de site van maken.
Oh dat is leuk Henk als je dat doet.
Ik heb een boek van Powers gelezen maar ben even de titel kwijt. Het ging over muziek.
Dat boek van Kundera heb ik nog nooit van gehoord! Maar er zijn ook zoveel boeken.
Bernadet schreef:Oh dat is leuk Henk als je dat doet.
Ik heb een boek van Powers gelezen maar ben even de titel kwijt. Het ging over muziek.
Dat boek van Kundera heb ik nog nooit van gehoord! Maar er zijn ook zoveel boeken.
Groetjes
Bernadet
Het Doek is ook een nieuw boek. Essays. Gaat over literatuur. Als je het interessant lijkt kun je bij Bol.com de inhoudsopgave en de eerste blz. lezen: http://tinyurl.com/hryx2
Ik kreeg het niet uit, maar ben niet eens zover gekomen dat ik doorhad dat het over wat voor muziek dan ook ging. Ik weet dat tenminste niet meer.
Ik heb vandaag een nieuw boek van Joanne Harris gekocht, kon het niet laten..
Eerst op de fiets naar een boekenbeurs in een naburig dorp, daarna met de auto naar een plaatsje in België (net over de grens).
De volgende boeken staan nu in de kast:
Richard Adams: Waterschapsheuvel
Heinrich Böll: Biljarten om half tien
Anita Brookner: Hotel du Lac
Pearl S. Buck: De zilver en vlinder, Het vrouwen paviljoen
Willie Collins: De vrouw in het wit
Giovannino Guareschi: Don Camillo en de kleine wereld
Herman Hesse, Het kralenspel en Rosshalde
John Irving: Het huwelijk van 158 jaar oud
Chaim Potok: Davita's harp
Antoine de Saint Exupery: De kleine prins
Emile Zola: Nana
J. Bernlef: Publiek Geheim
Louis Paul Boon: Mijn kleine oorlog
Hugo Claus: De Geruchten
Louis Couperus: Metamorfose
Vonne van der Meer: Een warme rug
Jos Vandeloo: Vrouwen
Hans Lodeizen: De Gedichten
Ilja Gort: Leven als Gort in Frankrijk
Colette: Paris de ma fenètre
De overigen.... bijna duizend boeken... worden door ons geselecteerd, cadeau gegeven en/of geregistreerd voor bookcrossing.
huhu,haha....
Veelal niemandalletjes.
Wij hebben een flink aantal "dieren c.q. kinderboeken"gevonden om te releasen.
Manlief heeft een flink aantal science fiction en detective- boeken "gescoord".
Verder nog een flinke kist met "goede romans" (engelstalig), die gaan we uiteraard registreren.
De "flutromannetjes"gaan waarschijnlijk t.z.t. naar een goed doel...
En verder waren we blij dat we een ontspannende zondag beleefden, na een inspannende week.
Ik ben een Belgische studente die al een hele tijd op zoek is naar het boek "Wie liefheeft slaapt niet" van Robert Schneider. Lees net dat jij het boek gevonden hebt. Ik doe vertaler-tolk en volgend jaar zou ik voor mijn eindwerk de oorspronkelijke Duitse tekst met de Nederlandse vertaling willen vergelijking maar die Nederlandse vertaling is niet meer bestelbaar. Ben hier in België al verschillende tweedehandszaken afgelopen maar steeds tevergeefs. Nu vraag ik me af of ik het boek van jou zou mogen overkopen? Ik zou er in elk geval ontzettend blij mij zijn...