Pure drama. Saskia is het slachtoffer van haar stiefvader.
Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/susanne-koster
Marjo
Susanne Koster: Zwarte lieveling (13+)
Nu ik je verslag gelezen heb snap ik de titel eigenlijk niet zo. Waarom zwarte lieveling?
Wat ik ervan lees lijkt het nogal aangrijpend. Vond je het wel een goed boek Marjo? Omdat je zo de nadruk op drama legt, vond je het teveel drama?
Dettie
Wat ik ervan lees lijkt het nogal aangrijpend. Vond je het wel een goed boek Marjo? Omdat je zo de nadruk op drama legt, vond je het teveel drama?
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Jan 2007, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Je weet: ik houd niet zo van drama, het is niet echt mijn soort boek nee. Maar het is redelijk ingehouden hoor, niet uit op sensatie. Denk ik..
Saskia maakt regelmatig dingen mee, waardoor ze aan haar stiefvader denkt. Dan veranderen de kleuren om haar heen in grijs, donkergrijs en dan zwart. Ze draagt het liefst zwarte kleren. Er zijn heel veel verwijzingen met kleuren. Maar waar de 'lieveling' vandaan komt weet ik ook niet.
Saskia maakt regelmatig dingen mee, waardoor ze aan haar stiefvader denkt. Dan veranderen de kleuren om haar heen in grijs, donkergrijs en dan zwart. Ze draagt het liefst zwarte kleren. Er zijn heel veel verwijzingen met kleuren. Maar waar de 'lieveling' vandaan komt weet ik ook niet.
Maar waar de 'lieveling' vandaan komt weet ik ook niet.
Misschien is het wel cynisch dat 'lieveling'. Die stiefvader was niet zo leuk.
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Jan 2007, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernadet schreef:Nu ik je verslag gelezen heb snap ik de titel eigenlijk niet zo. Waarom zwarte lieveling?
hee ik ben nieuw enzo

misschien snap je er niks van..

Dumb Guys VS Smart Chicks
-
Hee wat goed van me haha.
was ze vandaag op je school marjo?
Vertel vertel
Dettie
was ze vandaag op je school marjo?
Vertel vertel
Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Jan 2007, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Susanne Koster was een van de schrijvers die "onze' school bezocht.
Ik had haar lezing gekozen om bij te wonen. Ze vertelde over zichzelf en liet de kinderen toen een schrijfopdracht doen: beschrijf een eng huis. Daarna moesten ze commentaar op elkaar geven en konden er vragen gesteld worden.
Is ontzettend leuk zo'n schrijversdag!!
(wie er nog meer waren: Wilma Geldof, Bobje Goudsmit, Joost Heijink, Caja Cazemier.
Ik had haar lezing gekozen om bij te wonen. Ze vertelde over zichzelf en liet de kinderen toen een schrijfopdracht doen: beschrijf een eng huis. Daarna moesten ze commentaar op elkaar geven en konden er vragen gesteld worden.
Is ontzettend leuk zo'n schrijversdag!!
(wie er nog meer waren: Wilma Geldof, Bobje Goudsmit, Joost Heijink, Caja Cazemier.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”