Bas Robben - Slowcooker

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Bas Robben - Slowcooker

Berichtdoor Marjo » 09 Mei 2023, 17:13

Ik heb al zo'n pan, maar wat in dit boekje staat, dat heb ik nog nooit er in gehad!

Lees meer: http://www.leestafel.info/bas-robben

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Bas Robben - Slowcooker

Berichtdoor Dettie » 10 Mei 2023, 11:31

Hoe werkt zo'n ding? Gaat het op elektra? Is het hetzelfde als vroeger een pan in een deken of hooikist stoppen?
Vertel, vertel.

Dat Aziatische klinkt wel heel lekker (ben er gek op) en ja vervangingsingrediënten zou wel een heel goed idee zijn!

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Bas Robben - Slowcooker

Berichtdoor Marjo » 10 Mei 2023, 12:30

Een slowcooker werkt op stroom ja. Maar ik vermeldde dit:

Nog even wat feiten over de slowcooker zelf, en wat ook kan als je die niet hebt: een braadpan op een kleine gaspit met misschien een sudderplaatje. Of die pan in de oven!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Bas Robben - Slowcooker

Berichtdoor Dettie » 10 Mei 2023, 13:36

Ja dat had ik gelezen, maar ik vroeg me af hoe de cooker zelf werkte, of het een of ander systeem had met dubbele isolerende wanden of zo. Bijvoorbeeld dat je de pan warm maakt en dan door een of ander isolerend systeem warm blijft.

Een pan op een sudderplaatje zetten, is vaak voor soep (met schenkel en/of soepvlees) of rundvlees. Tenminste bij mij. En wat ik bij jou las gaat het bij een slowcooker om veel meer. Ik heb een petroleumstelletje, misschien werkt dat wel hetzelfde als die cooker bedenk ik me nu.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Bas Robben - Slowcooker

Berichtdoor Marjo » 10 Mei 2023, 18:58

Dat wordt niet genoemd in het boek, maar als het gaat om langzaam garen zonder aanbakken misschien wel. Maar dan is die pan in het bed eerder hetzelfde idee!
Hoe de cooker werkt? Een bak in een bak, maar dat is heel ruim door de bocht. De wanden zijn inderdaad best dik, maar hoe het principe is? Geen idee.

https://thekitchenarylab.com/nl/wat-is-een-slowcooker

-

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Bas Robben - Slowcooker

Berichtdoor Willeke » 29 Jun 2023, 18:37

O leuk dit. Ik heb sinds een haf jaar ook een slowcoocker, en ben er helemaal weg van, super makkelijk voor mensen met weinig energie ook, je gooit er van alles in en na een uur of vijf ofzo is het klaar, en ook letterlijk heel energiezuinig qwa stroom.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten