Erik Jan Harmens- Rigolettohof

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Erik Jan Harmens- Rigolettohof

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2021, 21:29

Autobiografische roman vermengd met het verhaal van de aanslag in het winkelcentrum in Alphen aan de Rijn.

Lees meer: https://www.leestafel.info/boeken

(Hoe toevallig: drie boeken achter elkaar over een aanslag...)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Erik Jan Harmens- Rigolettohof

Berichtdoor Dettie » 15 Nov 2021, 12:04

Je schrijft: Ligt hier een onderliggende vraag: had ook de ik-verteller uit kunnen groeien tot een moordenaar?

Bedoel je dat zijn achtergrond, labiele moeder, verdwenen vader, tot zoiets had kunnen leiden?

Vind je het een goed boek? Ik mis namelijk een beetje jouw mening over het boek zelf.
Vind je zijn manier van schrijven mooi? Of moeilijk lezen? En het verhaal? is dat goed te volgen?

Dettie
nieuwsgierig als altijd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Erik Jan Harmens- Rigolettohof

Berichtdoor Marjo » 15 Nov 2021, 18:26

Dat gevoel had ik, een onderliggend idee dat door de tekst heen tevoorschijn lijkt te komen: als ik een ander geweest was, had ik misschien ook wel met een geweer rondgelopen. Hij beschrijft een scene waarin hij doet wat de schutter doet, er helemaal in op gaat, 'maar zonder wapens'.
Mijn mening (en nee, dat vermeld ik dus ook niet): misschien zegt het iets als ik aangeef dat ik het verschillende keren weg gelegd heb, en dat was niet omdat het te aangrijpend was. Als dat heen en weer gezwalk, het is op zich prima. Maar niet te lang achter elkaar.
Het is prima te volgen, en de manier waarop hij zijn eigen leven met dat van de schutter mengt boeit echt wel, het is alleen de stijl waardoor ik misschien niet zo enthousiast reageer. Een zeven plus, geen acht.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten