Caroline de Mulder - Bambi lust je rauw

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Caroline de Mulder - Bambi lust je rauw

Berichtdoor Marjo » 15 Aug 2021, 11:38

Rauw, dat is het: een verhaal over meidenbendes, over sugardating (ik had hier nog nooit over gehoord) in hun eigen taal.
Indrukwekkend, vooral omdat het gebaseerd is op de werkelijkheid.
Ik heb het idee dat het vooral de Franstalige literatuur waar dit soort boeken verschijnen?

Lees meer: http://www.leestafel.info/caroline-de-mulder

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Caroline de Mulder - Bambi lust je rauw

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2021, 10:59

Zeker indrukwekkend zo te lezen.

Sugardaddy's en sugardating, voor mij totaal nieuwe begrippen, ik wist niet dat het bestond. Wel weet ik dat sommige studentes bewust de prostitutie in gaan om niet zo te hoeven schipperen met geld. Maar sugardaddy's nee, dat kende ik niet.

Angstaanjagend eigenlijk dat meiden zich op zo'n manier uiteindelijk gaan verweren. Doet een beetje denken aan de milleniumboeken van Stieg Larsson en later Davis Lagercrantz die de serie voortzette na het overlijden van Stieg.
Hoofdpersonage Lisbeth Salander neemt ook wraak op mensen die gruwelijke dingen in haar jeugd deden.

Maar die boeken waren fictie en bij jouw verslag heb ik het gevoel dat het écht is. Er is een verhaal gebouwd om échte situaties.
Heftig!

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Caroline de Mulder - Bambi lust je rauw

Berichtdoor Marjo » 16 Aug 2021, 12:08

Dat is ook zo, Het is gebaseerd op de bendes van jonge meiden die in de buitenwijken van Parijs en Marseille opereren. En intussen ook in Belgische grote steden. Nederland ontkomt hier niet aan.
Net als jij had ik nog niet gehoord van dat sugargedoe.Vreselijk, alleen het idee al. En als je dan zo'n levensecht verhaal leest, lopen de rillingen over je rug.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Caroline de Mulder - Bambi lust je rauw

Berichtdoor Dettie » 16 Aug 2021, 13:20

Ja dat schreef je al in je verslag dat het op échte verhalen gebaseerd is, maar je hebt sommige verhalen die dat niet kunnen overbrengen en bij jouw verslag heb ik die indruk wél.
Het is jammer en erg dat deze meiden zo slecht opgevangen worden dat ze dit 'moeten' doen. Het voelt als een wanhoopsdaad, ze 'helpen' zichzelf wel als er niemand anders er voor ze zijn.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten