Rachel Williams & Freya Hartas (ill) - Kalm aan, 50 natuurverwonderverhalen 8+ non-fictie

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Rachel Williams & Freya Hartas (ill) - Kalm aan, 50 natuurverwonderverhalen 8+ non-fictie

Berichtdoor Marjo » 26 Mei 2021, 19:35

Ben het met je eens dat het erg druk is. Maar ik denk dat kinderen dat helemaal niet erg vinden. Of het lettertype minder goed te lezen is, ja, op het scherm in ieder geval wel. Dat kan dus eigenlijk alleen maar meevallen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rachel Williams & Freya Hartas (ill) - Kalm aan, 50 natuurverwonderverhalen 8+ non-fictie

Berichtdoor Dettie » 26 Mei 2021, 22:19

Dit mag je ook zelf beoordelen, het boek zit in de-doos-voor-Marjo.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Rachel Williams & Freya Hartas (ill) - Kalm aan, 50 natuurverwonderverhalen 8+ non-fictie

Berichtdoor Marjo » 27 Mei 2021, 16:50

Ha fijn!

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Rachel Williams & Freya Hartas (ill) - Kalm aan, 50 natuurverwonderverhalen 8+ non-fictie

Berichtdoor Marjo » 13 Jun 2021, 20:15

Als het gaat om informatie verstrekken, dan vind ik het prima. Kinderen vinden de combinatie tekst en plaatjes dan wel prettig.
Als de insteek is dat je eens rustig stil zou kunnen staan bij iets bijzonders - en dat is er heel veel in de natuur! - dan heb je gelijk en staat er veel te veel op die twee pagina's. Constateer dan het feit, leg uit wat je precies ziet en misschien inderdaad wat meer info, maar als het meer is dan je eigenlijk kwijt zou kunnen op die twee pagina's, neem er dan meer!
En dit laatste zou de insteek zijn, zegt ze zelf. Ik vind het niet zozeer ter druk, maar te veel. Komt misschien op hetzelfde neer.
Er staat ook best af en toe een prima item in. Dat van de klaprozen. Dat zijn maar vier (mooie) afbeeldingen, met precies genoeg tekst. Maar de kersenbloesem of de vervellende slang, dat wordt al minder overzichtelijk.
Ik geef wel meer dan een zesje, hoor, een 8-.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten