- Elly Biesters, Ongemakkelijke mensen (Lebowski)
- Femke Brockhus, Laat het stil zijn (Koppernik)
- Joost van Driel, In het museum (Vrijdag)
- Maarten van der Graaff, Wormen en engelen (Atlas Contact)
- Rinske Hillen, Houtrot (Querido
- John-Alexander Janssen, Een verhaal uit de zonnestad (De Arbeiderspers)
- Patricia Jozef, Glorie (De Geus)
- Peter Kranenborg, Astronaut (Van Oorschot)
- Lieke Marsman, Het tegenovergestelde van een mens (Atlas Contact)
- Lenny Peeters, Dochter (Prometheus)
- Arjen van Veelen, Aantekeningen over het verplaatsen van obelisken (De Bezige Bij)
- Sien Volders, Noord (Hollands Diep
en de shortlist volgt al over een paar weken. Ik ben benieuwd!
Hier zitten geen Vlamingen bij geloof ik?
De longlist van de ANV Literatuurprijs 2018
Re: De longlist van de ANV Literatuurprijs 2018
Ik weet het niet of er Vlamingen bij zitten.
Toch altijd weer spannend wat de shortlist wordt ook al heb ik geen enkel debuut gelezen, shame on me.
Dettie
Update: Lenny Peeters is een Vlaamse uit Antwerpen
Toch altijd weer spannend wat de shortlist wordt ook al heb ik geen enkel debuut gelezen, shame on me.
Dettie
Update: Lenny Peeters is een Vlaamse uit Antwerpen
Van deze lijst heb ik er vijf gelezen, en enkele daarvan waren niet zodanig dat ik ze op deze lijst verwacht had. Maar smaken verschillen.
Ik denk dat wij met andere ogen lezen dan de jury. Ik verbaas me ook wel over keuzes voor boekenprijzen maar ik lees vooral voor mijn plezier, niet met een 'literair' oog.
Dettie
Dettie
Nee, bewust doe ik dat ook niet, maar we krijgen heus wel mee of een boek goed is of niet. Ik kan daarbij dus wel erkennen dat een bepaald boek goed geschreven is, maar als het onderwerp mij niet ligt dan houdt het toch op, en hoef ik dat boek niet.
Ja het onderwerp speelt bij mij ook een grote rol. Toch let jij altijd wel meer op taal dan ik. Bij mij is het vaak meer het verhaal zelf.
Maar ja als het slecht geschreven is dan kom je ook niet lekker in het verhaal en word je ook niet meegesleept.
Dettie
Maar ja als het slecht geschreven is dan kom je ook niet lekker in het verhaal en word je ook niet meegesleept.
Dettie
Precies, het is echt wel en/en. Al kan het zijn dat de weegschaal een beetje scheef staat.