Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Berichtdoor Dettie » 02 Mei 2017, 16:57

Virginia Vallejo was jaren lang de minnares van Pablo Escobar, de beruchte Colombiaanse drugsbaron. In deze autobiografie vertelt ze over de jaren met hem, van hun eerste ontmoeting in 1983, tot zijn dood door politiekogels in 1993.

Lees verder http://www.leestafel.info/virginia-vallejo

Willeke

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Berichtdoor Annemarie » 02 Mei 2017, 18:25

Een indrukwekkend verhaal maar inderdaad: je leest maar een kant van het gebeuren. En dat ze een slachtofferrol aanneemt, lijkt me heel vervelend. Dat leest gewoon niet prettig. Eigenlijk moet een verhaal als dit door een objectief persoon geschreven worden.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Berichtdoor Renate » 02 Mei 2017, 19:36

Inderdaad kun je wel de nodige vraagtekens bij het gedrag van deze dame zeggen. Je kunt misschien zeggen dat liefde blind maakt, maar ik krijg hier toch een beetje het gevoel dat ze vooral blind is door eigenliefde. Als je op deze manier je ogen sluit voor de misdaden van je geliefde, dan weegt zelfs het kroongetuige zijn daar niet meer tegenop. Is dat kroongetuigeschap dan ook niet ingegeven door de wens om nog een keer in het middelpunt te staan, omdat ze wel weet dat het einde van Escobar toch echt nabij is?
Dat de armen de giften van deze schurk aannemen valt nog wel te begrijpen, maar wat deze dame heeft gedaan is wat mij betreft onvergefelijk.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Berichtdoor Willeke » 02 Mei 2017, 19:41

Ik had ook erg veel moeite sympathie voor haar te hebben. Het zal me ook echt in de weg bij het lezen van dit boek.

Heeft iemand de serie Narcotic gezien? Daar schijnt ze ook te worden vertolkt, maar in de serie komt ze als ik het goed begrepen heb aan haar einde.

Willeke
Berichten: 1002
Lid geworden op: 24 Apr 2014, 12:12

Re: Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Berichtdoor Willeke » 02 Mei 2017, 20:52

Het zou overigens maar zo kunnen dat liefhebbers van dit genre, of van Virginia Vallejo dit verhaal meer kunnen waarderen dan ik.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Virginia Vallejo - Ik was de vrouw van Escobar

Berichtdoor Annemarie » 02 Mei 2017, 21:28

Nee, ik heb Narcos niet gezien. Het heeft hier wel opgestaan maar het is ook mijn genre niet.

Liefhebber of niet: je hebt er een duidelijke en eerlijke recensie van gemaakt!


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten