Food Bandits - Good Morning!

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Annemarie » 27 Mar 2016, 11:18

Een smaakvol samengesteld boek vol lekkere, gezonde ontbijtjes.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/food-bandits

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Dettie » 27 Mar 2016, 16:10

De foto's op hun site zijn in ieder geval prachtig.
Het klinkt heerlijk allemaal en je enthousiasme werkt aanstekelijk maar...
Vind je de recepten goed te doen Annemarie? Of is het toch wel iets voor mensen met een niet al te kleine beurs?

Dettie
die 's ochtends met moeite een beschuit naar binnen krijgt

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2016, 17:18

Aan mij is het niet besteed. Ik neem daar de tijd niet voor: gewoon boterham afsnijden, thee en sinaasappel. Klaar.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Annemarie » 27 Mar 2016, 18:14

Ik heb daar ook niet altijd het geduld voor hoor. Op de zondagmorgen wel.

De ingrediënten komen steeds terug waardoor je met een soort basisset aan ingrediënten steeds weer nieuwe variaties kunt maken. Dat vind ik een groot pluspunt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2016, 13:31

Suus kampt al jaren met gezondheidsproblemen. Ze heeft ontdekt dat het aanpassen van haar eetpatroon haar behoorlijk wat winst voor haar gezondheid oplevert.

Vertelt ze ook wat die winst is?

Je schrijft dat ze ook suikervrije recepten geeft maar zijn die écht suikervrij? ik merk dat ze tegenwoordig vaak 'zonder suiker of suikervrij' roepen maar dan vaak wel honing, ahornsiroop, vruchtensuikers, de genoemde rijstsiroop of een andere vorm van natuurlijke zoetstoffen gebruiken. Dat zijn helaas ook suikers, ook al zijn ze mogelijk wel wat gezonder dan sacharose (=witte suiker) of bruine suiker, maar het blijft toch echt suikers.
(Rijstsiroop is op zich goed maar niet voor suikerpatiënten omdat het een hoge glycemische index heeft en daardoor de suikerspiegel snel omhoog gaat. Bruine rijstsiroop is dan nog het beste om te gebruiken.)

Vandaar ook mijn vraag of suikervrij écht suikervrij is.

dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Annemarie » 28 Mar 2016, 13:40

Ja, ze schrijft dat ze zich beter voelt nu ze haar eetpatroon heeft aangepast. Ze is niet volledig genezen, maar voelt zich dus wel een stuk prettiger.

Als er suikervrij bij een recept staat, dan zijn er geen extra zoetmiddelen toegevoegd. Er staan dus gerechten zonder zoetmiddelen in. Ik vind dat ze bij andere gerechten wel vaak rijstsiroop gebruikt maar je zou zelf wat kunnen experimenteren en voor andere zoetmiddelen kunnen kiezen of het misschien zelfs helemaal weglaten als het van jou niet zo zoet hoeft.

Ik had laatst agave-siroop gekocht maar brr...wat vreselijk zoet! En het is dus helemaal niet zo goed als op het etiket beweerd werd. Ik heb het meteen weggegooid.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Dettie » 28 Mar 2016, 13:57

Ik gebruik sowieso amper zoetmiddelen, geen suiker maar ook geen honing, siroop, stevia of iets dergelijks. In mijn twee - drie koppen koffie per dag doe ik wel natrena (sacharine) en in de yoghurt vloeibare natrena, voor de rest geen zoetmiddelen of vruchtensappen.
Frisdrank drink ik ook niet, wel veel water, soms met bubbeltjes... lekker! :D

Je kunt eten ook heel lekker bereiden zonder zoetmiddelen en ik erger me ook vaak aan de enorme hoeveelheden zoetmiddelen in recepten en ingrediënten. Je zou voor de aardigheid eens etiketten moeten gaan lezen, je schrikt ervan waar overal suiker in wordt gestopt.
Suiker roept ook verlangen naar meer suiker op, vooral als suiker samen met vet gebruikt wordt zoals in deeg voor gebak (boter en suiker) (Heel interessante reportage over gezien)
Maar ja, ik kan er hele verhalen over kunnen vertellen maar het gaat nu om dit boek.

Het is dan wel prettig dat er inderdaad geen extra zoetmiddelen toegevoegd worden.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Food Bandits - Good Morning!

Berichtdoor Annemarie » 28 Mar 2016, 14:15

Ja, het is echt niet meer normaal hoeveel suiker overal in zit. Het zit ook in producten waarbij je het helemaal niet verwacht. In sommige voorverpakte vleeswaren bijvoorbeeld! Bij dit boek valt dat reuze mee dus. Geen suiker en zo min mogelijk zoetmiddelen. Je kunt ook voor recepten zonder zoetmiddelen kiezen.

Ik gebruik soms honing en soms zoetstof maar zo min mogelijk. Ik drink thee en daar hoeft helemaal geen zoetstof in. Wel drink ik cola light. Ook niet goed natuurlijk. Mijn bordje havermout eet ik zonder zoetstof. Heel soms doe ik er wat honing in maar meestal helemaal niks.


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten