De longlist voor de Man Booker Prize 2015 is vandaag bekendgemaakt. Uit 156 boeken koos de vijfkoppige jury 13 boeken.
De prijs, die sinds 1969 wordt uitgereikt, kan sinds vorig jaar aan schrijvers van iedere nationaliteit worden uitgereikt, zolang de auteur oorspronkelijk maar in het Engels schrijft en in het Verenigd Koninkrijk wordt gepubliceerd.
De longlist Man Booker Prize 2015
Bill Clegg (Verenigde Staten) - Did You Ever Have a Family / Als je ooit een familie hebt gehad - Atlas Contact
Anne Enright (Ierland) - The Green Road / De groene weg - verschijnt in september 2015 bij De Bezige Bij
Marlon James (Jamaica) - A Brief History of Seven Killings / Een beknopte geschiedenis van zeven moorden - Lebowski
Laila Lalami (Verenigde Staten) - The Moor's Account
Tom McCarthy (Verenigd Koninkrijk) - Satin Island / Satin Island - verschijnt in oktober 2015 bij De Bezige Bij
Chigozie Obioma (Nigeria) - The Fishermen / De verboden rivier - verschijnt in december 2015 bij De Geus
Andrew O’Hagan (Verenigd Koninkrijk) - The Illuminations
Marilynne Robinson (Verenigde Staten) - Lila / Lila - Singel Uitgevers
Anuradha Roy (India) - Sleeping on Jupiter
Sunjeev Sahota (Verenigd Koninkrijk) - The Year of the Runaways
Anna Smaill (Nieuw Zeeland) - The Chimes
Anne Tyler (Verenigde Staten) - A Spool of Blue Thread / De Blauwe draad - Prometheus
Hanya Yanagihara (Verenigde Staten) - A Little Life - verschijnt voorjaar 2016 bij Nieuw Amsterdam
Bron: Hebban http://www.hebban.nl/artikelen/longlist ... ize-bekend
Lila heb ik hier liggen en het is inderdaad erg mooi.
Dettie
Longlist Man Booker Prize 2015
Re: Longlist Man Booker Prize 2015
Heb je dus ook gelezen, anders weet je dat niet.
Ik ken er geen een, maar lees eigenlijk ook niet zo heel veel over de grens.
Ik ken er geen een, maar lees eigenlijk ook niet zo heel veel over de grens.
Re: Longlist Man Booker Prize 2015
Ik heb Lila nog niet uit, maar het begin is heel mooi en intrigerend.
Dettie
Dettie