Nominaties Hotze de Roosprijs 2015

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Plaats reactie
Marjo

Nominaties Hotze de Roosprijs 2015

Bericht door Marjo »

Tromgeroffel: vandaag wordt de winnaar bekend. Eé van deze:

Yakanuko: een gevaarlijke opdracht – Curt Fortin en Nick van Leent
Rover en Broertje – Karine Jekel
Superlijm – Joany Buenen

Yakanuko heb ik niet te pakken gekregen.
Van de andere twee heeft Rover en Broertje mijn voorkeur. Maar mijn echte winnaar staat niet bij de finalisten..
Vanmiddag weten we het.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Nominaties Hotze de Roosprijs 2015

Bericht door Dettie »

Spannend!! ben ook benieuwd.

dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

En net het boek waaer ik niets van af weet heeft gewonnen:

Curt Fortin & Nick van Leent mogen zich de winnaars van de Hotze de Roosprijs 2015 noemen! Hun debuut, Yakanuko – Een gevaarlijke opdracht kreeg de meeste stemmen van de Zaanse Kinderjury.

De wethouder van cultuur, Dick Emmer, reikte de Hotze de Roosprijs uit aan het schrijversduo. Zij ontvingen een prachtige bos bloemen, eeuwige roem, plus een geldprijs van 4.500 euro. Curt en Nick kunnen dat geld goed gebruiken voor de theatershow van Yakanuko die ze momenteel aan het voorbereiden zijn.

Ook Karine Jekel, schrijfster van Rover en Broertje (uitgeverij Van Holkema & Warendorf), en Joany Buenen, met haar boek Superlijm (uitgeverij Leopold), vielen in de prijzen. Zij ontvingen allebei een cheque ter waarde van 750 euro, en natuurlijk een eervolle vermelding.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Gek hè, ik had al zo'n vermoeden dat het Yakanuko: een gevaarlijke opdracht zou worden.
Het was een verhaal wat kinderen wel aanspreekt denk ik>

Dit is de beschrijving:

De elfjarige Jake is een held, maar (bijna) niemand weet dat. Overdag zit hij te slapen in de klas en s nachts beschermt hij als Yakanuko de wereld tegen het kwaad. Sinds zijn vader drie jaar geleden spoorloos verdween beschouwt Jake het als zijn taak om ervoor te zorgen dat de mensen om wie hij geeft veilig zijn. Met zijn onverwoestbare zelfvertrouwen en grote computerkennis gaat Jake de strijd aan met slechteriken, gevaarlijke robots en ander gespuis. Als de kwaadaardige professor Zone de stad lamlegt en de dochter van de president ontvoert, komt Jake in actie. Met gevaar voor eigen leven... Een spannend verhaal over goed en kwaad, moed, vriendschap en (een beetje) over liefde.

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik heb begrepen dat het niet alleen het verhaal is, maar dat het ook gaat om de tekeningen.En ja, na Stilton en de loser, houdt het niet op. Die boeken zijn helemaal in!
Plaats reactie