Vals glazuur is het tweede boek van Henri Van Nieuwenborgh. Op het eerste boek, De bankier, had ik het een en ander aan te merken maar over dit tweede boek heb ik niks te mopperen. Een verhaal vol intriges, affaires met bijpassende, dramatische afloop.
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/h-van-nieuwenborgh
Henri Van Nieuwenborgh - Vals glazuur
Re: Henri Van Nieuwenborgh - Vals glazuur
Dat klinkt een stuk beter ja. Ik weet nog dat je niet erg gecharmeerd was van het eerste boek van deze schrijver.
Scheelt het ook dat dit een spannend boek is en het eerste een roman? of maakt dat voor jou niet uit?
Dettie
Scheelt het ook dat dit een spannend boek is en het eerste een roman? of maakt dat voor jou niet uit?
Dettie
Nee, dat maakt voor mij niet zoveel uit. Het eerste boek was ook heel goed geschreven maar ik ergerde me gewoon aan al dat drank in het verkeer en aan het feit dat vrouwen vooral s.eksobjecten waren. In dit boek wordt ook wel genoten van het vrouwelijk schoon maar op een normalere manier. Vrouwen komen in alle soorten en maten in dit boek voor en niet alleen als vermaak voor mannen.
Ha zo mag ik het horen! Wij zijn vrouwen geen dingen!
Ugh Hiawatha heeft gesproken.
Dettie
Ugh Hiawatha heeft gesproken.
Dettie
Haha, en zo is het maar net!
Lang geleden dat ik nog zo genoten heb van een psychologische thriller en familiedrama. De uitstekende sfeerschepping zet je al vanaf het begin op je hoede en je voelt gewoon dat er geen ontkomen aan is: dit is een moderne Griekse tragedie die je meesleept van begin tot einde. De auteur draagt zorg voor het typeren van zijn protagonisten en of ze nu sympathiek zijn of niet, je begrijpt ergens hun beweegredenen. Haast je om dit boek te lezen!
Een sterk psychologisch familiedrama dat boeit van begin tot einde! Eens je begint te lezen kan je gewoon niet stoppen want je wilt zo snel mogelijk weten hoe het met de hoofdpersonages, die zeer goed getypeerd zijn, gaat aflopen. We krijgen ook een heel compleet beeld van de specifieke wereld van de baggeraars geserveerd. Een fijn boek dat ik iedereen aanraad!