Luc Descamps & Gie Deboutte - De survivalKID Pesten 9-13 jr
Luc Descamps & Gie Deboutte - De survivalKID Pesten 9-13 jr
Pesten is opzettelijk iemand pijn doen, uitschelden, uitlachen of uitsluiten.
Sommige kinderen worden enorm gepest en als je daarover nadenkt en je voorstelt hoe dat moet zijn als jij zo gepest zou worden, dan lopen de rillingen over je rug.
Want dat moet heel akelig zijn en wat kun je er aan doen om het te voorkomen of te laten stoppen? Waarom wordt eigenlijk iemand gepest? Waarom doet de pester dat? Waarom staan kinderen toe te kijken als iemand gepest wordt en grijpen ze niet in? Dit alles wordt in besproken in dit boe
lees verder http://www.leestafel.info/l-descamps
Dettie
Sommige kinderen worden enorm gepest en als je daarover nadenkt en je voorstelt hoe dat moet zijn als jij zo gepest zou worden, dan lopen de rillingen over je rug.
Want dat moet heel akelig zijn en wat kun je er aan doen om het te voorkomen of te laten stoppen? Waarom wordt eigenlijk iemand gepest? Waarom doet de pester dat? Waarom staan kinderen toe te kijken als iemand gepest wordt en grijpen ze niet in? Dit alles wordt in besproken in dit boe
lees verder http://www.leestafel.info/l-descamps
Dettie
Re: Luc Descamps & Gie Deboutte - De survivalKID Pesten 9-13
Tja, waarom wordt iemand gepest? Als ik het wist...
Vroeger werd ik op school uitgescholden voor vuile rotmof, met dank aan m'n Duitse achternaam. (Zou ik daardoor Germanofiel zijn geworden?)
En in de bibliotheek heeft iemand me wel eens voor Eppo uitgescholden. (Dat was in de tijd dat 'De Kleine Waarheid' op TV was. Eppo was het zoontje, dat niet helemaal normaal was.)
Vroeger werd ik op school uitgescholden voor vuile rotmof, met dank aan m'n Duitse achternaam. (Zou ik daardoor Germanofiel zijn geworden?)
En in de bibliotheek heeft iemand me wel eens voor Eppo uitgescholden. (Dat was in de tijd dat 'De Kleine Waarheid' op TV was. Eppo was het zoontje, dat niet helemaal normaal was.)
Ik had al heel jong een bril dus was ik de schele en ik zat op de kakschool oftewel de katholieke school.
Maar het bleef bij af en toe eens wat roepen. Pesten is wat anders dat gaat steeds maar door, dat is niet één keertje
wat zeggen of schelden.
Dettie
Maar het bleef bij af en toe eens wat roepen. Pesten is wat anders dat gaat steeds maar door, dat is niet één keertje
wat zeggen of schelden.
Dettie
Wat een heldere recensie. Ja, pesten is iets heel naars. Ik hoor ook vaak van mensen dat ze er hun hele leven last van blijven houden. Goed dat dit boekje er is! Ook ouders die vermoeden dat hun kind een pestkop is zouden het moeten kopen.
ja het boek is ook voor iedereen, de pesters, degene die gepest wordt, de toekijkers en omgeving.
Dettie
Dettie
Heel goed dat het zo compleet is. Het is ook een probleem dat iedereen aangaat vind ik.
Pesten gaat altijd door. Dat was bij mij ook het geval. Vuile rotmof, brillejood, klootoog en als klap op de vuurpijl na een treinramp bij Vlaardingen of Schiedam: "Jammer dat jij niet in die trein zat."Dettie schreef:Ik had al heel jong een bril dus was ik de schele en ik zat op de kakschool oftewel de katholieke school.
wat zeggen of schelden.
Dettie
Nou die mensen hebben zelf een probleem, jij niet!Renate schreef: Pesten gaat altijd door. Dat was bij mij ook het geval. Vuile rotmof, brillejood, klootoog en als klap op de vuurpijl na een
treinramp bij Vlaardingen of Schiedam: "Jammer dat jij niet in die trein zat."
Dettie
Ik ben het helemaal met Dettie eens!Dettie schreef:Nou die mensen hebben zelf een probleem, jij niet!Renate schreef: Pesten gaat altijd door. Dat was bij mij ook het geval. Vuile rotmof, brillejood, klootoog en als klap op de vuurpijl na een
Dettie
Tja, men had een probleem met mij. Ik was slim, droeg een bril, later contactlenzen en was wat onbeholpen in sociaal opzicht. Ik heb in m'n jeugd heel wat hulpverleners gezien van MOB's en RIAGG's.Annemarie schreef:Ik ben het helemaal met Dettie eens!Dettie schreef:Nou die mensen hebben zelf een probleem, jij niet!Renate schreef: Pesten gaat altijd door. Dat was bij mij ook het geval. Vuile rotmof, brillejood, klootoog en als klap op de vuurpijl na een
Dettie