Arne Dahl - Hebzucht

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Arne Dahl - Hebzucht

Bericht door Annemarie »

Voorafgaand aan een G20 topconferentie probeert een onbekende Chinese man wanhopig om de limousine te bereiken waarin Barack Obama naar het London ExCeL International Exhibition Centre wordt vervoerd. Op Twitter doet het gerucht de ronde dat de machtige man mogelijk zal stoppen om het toegestroomde publiek toe te wuiven. De haastige man heeft Obama iets belangrijks te vertellen maar de limousine passeert zonder halt te houden. De Chinees richt zijn aandacht vervolgens op een gewichtig uitziend heerschap. Hij moet zijn boodschap aan iemand vertellen en wel nu.

Lees verder: http://www.thrillers-leestafel.info/arne-dahl/
Marjo

Re: Arne Dahl - Hebzucht

Bericht door Marjo »

Dit trekt mij helemaal niet. Maar heb ik een ander boek van hem liggen? De naam komt me zo bekend voor. (ja, dat zullen jullie weten of het op mijn eigen boekenmarkt te vinden is..)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het is een goed geschreven boek Marjo maar het kan natuurlijk dat het je niet aanspreekt. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar heb je misschien de boekverfilmingen gezien? Die serie heet ook Arne Dahl. Misschien komt het je daarom bekend voor?
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik houd echt helemaal niet van politiek- of spionagethrillers. Dus ik ben er bang voor dat het echt niets is voor mij.
Ik heb dus 'midzomernachtdroom' liggen.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Het is een goed geschreven boek Marjo maar het kan natuurlijk dat het je niet aanspreekt. Ik kan het me bijna niet voorstellen maar heb je misschien de boekverfilmingen gezien? Die serie heet ook Arne Dahl. Misschien komt het je daarom bekend voor?
Arne Dahl heeft meer boeken geschreven over het zogenaamde A-team, dus het kan zijn dat de naam Marjo daarom bekend voorkomt. Over het algemeen ben ik ook geen liefhebber van spionagethrillers, maar ik zal er vermoedelijk toch wel naar uitkijken.
Renate

Bericht door Renate »

Ik ben er op dit moment mee bezig en ik vind het ongelofelijk spannend. Het kost me iedere keer weer moeite om het weg te leggen en ik blijf er vaak langer in lezen dan m'n bedoeling is. Vroeger zou ik misschien de halve nacht op zijn gebleven om het uit te lezen.

Ik kan niet zeggen dat ik het een spionagethriller en ook politiek lijkt niet echt een rol te spelen, wel de internationale maffia en een particuliere veiligheidsdienst, die tamelijk mistig is.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wat leuk dat je geniet Renate! Eigenlijk zou er een nieuw genre voor deze serie van Arne Dahl in het leven geroepen moeten worden.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Wat leuk dat je geniet Renate! Eigenlijk zou er een nieuw genre voor deze serie van Arne Dahl in het leven geroepen moeten worden.
Internationale thriller?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat is wel een passende genrenaam inderdaad!
Renate

Bericht door Renate »

Er wordt in het boek aardig heen en weer gereisd. Misschien kan een luchtvaartmaatschappij het sponsoren?
De lijst met hoofdfiguren voorin vind ik erg handig. Ik moet echt wel eens kijken wie wie is en wat de achtergronden zijn.
Renate

Bericht door Renate »

De moordpartij in Glencoe, die aan het begin van het boek genoemd wordt, heeft werkelijk plaatsgevonden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_Glencoe
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Bedankt voor het delen van de link Renate. Zeer boeiend! Je bent volgens mij helemaal in de ban van het boek. Leuk!
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Bedankt voor het delen van de link Renate. Zeer boeiend! Je bent volgens mij helemaal in de ban van het boek. Leuk!
Vaak als ik iets in een boek lees, dat op de een of andere manier met geschiedenis te maken heeft, wil ik wel weten of het inderdaad gebeurd is. Ik heb ook wel eens een thriller gelezen, die zich deels in Japan afspeelde en waar ook stukken in voorkwamen over experimenten met chemische wapens door de Japanners in een plaats in China en toen wilde ik ook weten hoe dat zat. Ik heb ook vaak de neiging om dingen op kaarten op te zoeken en ben soms wel eens teleurgesteld als een plaats niet blijkt te bestaan.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, dat doe ik ook vaak. Vooral als een verhaal me heel erg raakt of als ik heel erg hoop dat de gebeurtenissen verzonnen zijn. Maar soms ook omdat ik benieuwd ben of het dorpje of stadje uit het boek echt bestaat. Ik kan helemaal blij zijn als ik op extra informatie stuit.
Plaats reactie