"De drieënzeventigjarige Beate Sturms ontdekt tijdens het roken van een joint op een schilderachtig plein in Aken dat het water van de Johannesbeek een vreemde kleur heeft. Nieuwsgierig volgt ze de beekloop waarna ze op twee voeten stuit die achter een vuilniscontainer uitsteken. De voeten horen bij een vrouw. Eerst hoopt Beate nog dat de liggende vrouw haar roes uitslaapt maar zodra ze een blik op het hoofd van de vrouw werpt, weet ze dat de onbekende dame dood is. Het hoofd ziet er afschuwelijk uit. Niet veel later vertelt ze de opgetrommelde politie dat het wel een scène uit een horrorfilm leek."
Lees verder: http://www.thrillers-leestafel.info/henry-de-hoon
Henry de Hoon - Moord op recept
Re: Henry de Hoon - Moord op recept
Knappe recensie voor een boek dat je wel leuk vond maar niet super.
Het klinkt als een uitzending van Vera dat is ook vrij gemoedelijk allemaal.
Dettie
Het klinkt als een uitzending van Vera dat is ook vrij gemoedelijk allemaal.
Dettie
Ha ja, Vera is ook zo gemoedelijk. Een heerlijke serie vind ik dat.
Die serie ken ik niet.Annemarie schreef:Ha ja, Vera is ook zo gemoedelijk. Een heerlijke serie vind ik dat.
Ik kijk momenteel veel naar thrillers op de Duitse TV. Soko Kitzbühel vind ik altijd leuk. Ook lekker rustig en niet te lang. En natuurlijk het mooie Oostenrijkse landschap. Ik ben ooit met m'n ouders in die omgeving op vakantie geweest en we hebben daar ook aardig gewandeld. De serie herinnert me er wel een beetje aan.
Die Duitse serie ken ik weer niet maar ik hoor van steeds meer mensen dat ze met plezier naar series op de Duitse zenders kijken.
Soko Kitzbühel is ook een tijdje op de Nederlandse TV te zien geweest en toen keek ik er altijd met m'n ouders naar. Nu is het iedere middag omstreeks 10 over 4 op Duitsland 2. M'n vader vond het altijd wat kakkineus, hetgeen ik juist het bezwaar vond van 'Midsomer Murders'. Behalve de rechercheurs zijn er ook nog de vader van de vrouwelijke helft van het duo, die kok is en z'n eigen restaurant heeft en die zichzelf een verdienstelijk amateurspeurder vindt en daardoor soms bijdraagt aan de oplossing, en z'n vriendin, een gravin en een vreselijk leuk mens. De gravin is absoluut niet bekakt, hoewel ze soms wel ingang heeft bij mensen, of er voor kan zorgen dat de zaak zich in de juiste richting ontwikkelt.Annemarie schreef:Die Duitse serie ken ik weer niet maar ik hoor van steeds meer mensen dat ze met plezier naar series op de Duitse zenders kijken.
Bedankt voor de beschrijving Renate. Klinkt als een heel aardige serie. Ik zal de naam onthouden.