Bozena van Mierlo-Duliṅska - Mijn vader de soldaat

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Renate

Re: Bozena van Mierlo-Dulinska- Mijn vader de soldaat

Bericht door Renate »

Inmiddels ben ik in het boek begonnen. Het begint een beetje vreemd, met een man bij een ophaalbrug, waarna men ineens overgaat naar Anna, die midden in de nacht wakker wordt. Ik neem maar aan dat het begin een droom is. Dat Anna haar bed verlaat om iets te gaan doen, herken ik wel uit m'n tijd in therapie. Ik neem dan ook aan dat dit opstaan een idee van haar psychiater is.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Renate schreef:Inmiddels ben ik in het boek begonnen. Het begint een beetje vreemd, met een man bij een ophaalbrug, waarna men ineens overgaat naar Anna, die midden in de nacht wakker wordt. Ik neem maar aan dat het begin een droom is. Dat Anna haar bed verlaat om iets te gaan doen, herken ik wel uit m'n tijd in therapie. Ik neem dan ook aan dat dit opstaan een idee van haar psychiater is.
Ze is niet gewoon aan het slaapwandelen?

Dettie
Renate

Bericht door Renate »

Dettie schreef:
Renate schreef:Inmiddels ben ik in het boek begonnen. Het begint een beetje vreemd, met een man bij een ophaalbrug, waarna men ineens overgaat naar Anna, die midden in de nacht wakker wordt. Ik neem maar aan dat het begin een droom is. Dat Anna haar bed verlaat om iets te gaan doen, herken ik wel uit m'n tijd in therapie. Ik neem dan ook aan dat dit opstaan een idee van haar psychiater is.
Ze is niet gewoon aan het slaapwandelen?

Dettie
Volgens mij niet. Ze gaat duidelijk bewust iets doen, dat is tenminste mijn interpretatie, die misschien gekleurd is door m'n tijd in therapie. Ik sliep slecht en moest dan niet te lang in bed blijven liggen, maar gewoon even m'n bed verlaten om iets nuttigs te doen, zoals wat schoonmaakwerk.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Je komt er vast achter of ze slaapwandelt of bewust wat ze gaat doen... we wachten je bevindingen af.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het gaat allemaal duidelijk worden Renate. Er is iets wat haar ontregeld heeft.
Renate

Bericht door Renate »

Ik schiet aardig op in het boek. Het springt soms wel heen en weer in de tijd. Op het ene moment zit je rond de kerstdagen en op het andere moment zit je een aantal maanden eerder, als haar vader op bezoek is, of op een moment dat ze samen met haar vader bij haar halfbroer in Schotland op bezoek is.
Renate

Bericht door Renate »

Ik heb het boek uit, maar veel is me niet echt duidelijk. Ik heb de indruk dat haar jeugd in Polen niet ideaal was, maar wat er precies gebeurd is, blijft onduidelijk.
Plaats reactie