Herman Post - Triomf & tranen

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Dettie » 13 Jan 2013, 11:56

In dit boek maken we kennis met negentien bijzondere jonge mensen die allemaal een prachtige prestatie geleverd hebben.

lees verder http://www.leestafel.info/herman-post

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Marjo » 13 Jan 2013, 13:25

Een boek als dit trekt me helemaal niet. Valt voor mij in dezelfde categorie als o.a. Tonio en Schaduwkind.
(Voor jij nu zegt: nu moe, heb ik me daarvoor uitgesloofd: jouw verslag is prima, maar juist als jij zegt dat je het bijna niet droog hield, dan wil ik helemaal niet meer)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Dettie » 13 Jan 2013, 13:36

Nou moe zeg ik inderdaad maar om wat anders. Dit boek is totaal niet te vergelijken met Tonio of Schaduwkind.
Die boeken gaan over overleden, eigen kinderen maar dit gaat over erg levende kinderen die heel erg hun best doen om iets te bereiken. Het is helemaal geen tranentrekker maar een heel realistisch boek, met veel foto's over de rit. Ik was geroerd door hun motivatie en inzet en de mooie foto's vandaar het traantje.
Als ik dat van die tranen er niet bij had gezet had het boek je dan wel getrokken? (dan haal ik die tranen weg)
want ik vind het jammer dat je zo negatief reageert. Deze jongeren verdienen dit boek namelijk zo!

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Marjo » 13 Jan 2013, 14:01

Natuurlijk is het onderwerp anders, maar het maakt voor mij niet uit. Het is bedoeld om emoties op te wekken, zo voel ik het. Ik heb daar geen zin in.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Dettie » 13 Jan 2013, 14:07

Nee zo is het boek juist helemaal niet bedoeld. Het verhaalt over een project. En het boek is bedoeld om te laten zien wat je met een heleboel positieve inzet en wilskracht kunt bereiken. Het is totaal geen tranentrekker. Dat traantje ligt aan mij, niet aan het boek.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Marjo » 13 Jan 2013, 14:18

Hm, en je denkt dat ik niet geraakt zou zijn, ondanks mezelf? Want dat is nu precies wat ik niet zoek, juist wil voorkomen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Dettie » 13 Jan 2013, 14:24

Nou ik denk dat we er niet uitkomen. Het is een verslag over jongeren die een lichte geestelijke handicap hebben en gedragsproblemen. Zij en hun begeleiders vertellen hoe ze de trainingen en de rit zelf ervaren hebben en vooral wat voor positieve resultaten het heeft opgeleverd. De een wordt veel minder snel kwaad, de ander voelt zich veel zelfverzekerder etc. Gewoon een heel positief boek dat laat zien hoe je met z'n allen tot een heel mooi resultaat kunt komen.
Als mijn recensie overkomt alsof dit boek een tranentrekker is dan heb ik de verkeerde recensie geschreven. Ik weet alleen niet hoe ik het anders moet vertellen.

Dettie

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Annemarie » 13 Jan 2013, 14:26

Marjo schreef:Hm, en je denkt dat ik niet geraakt zou zijn, ondanks mezelf? Want dat is nu precies wat ik niet zoek, juist wil voorkomen.


Waarom mag een boek over zo'n onderwerp de lezer niet raken Marjo? Het is vast geen tranentrekker maar ik kan me voorstellen dat een boek dat verhaalt over positiviteit en een enorme inzet best even kan ontroeren.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Marjo » 13 Jan 2013, 14:37

Dat is weer iets anders: natuurlijk mag het de lezer raken, maar ik wil dan die specifieke lezer niet zijn. Ik houd gewoon niet van boeken die emoties oproepen. Dat is persoonlijk.

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Annemarie » 13 Jan 2013, 15:18

Marjo schreef:Dat is weer iets anders: natuurlijk mag het de lezer raken, maar ik wil dan die specifieke lezer niet zijn. Ik houd gewoon niet van boeken die emoties oproepen. Dat is persoonlijk.


Nou ja, dat kan natuurlijk.

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor WilV » 13 Jan 2013, 17:07

Of je persoonlijk van dit soort boeken houd of niet is een kwestie van smaak natuurlijk,

maar los daarvan vind ik dit soort projecten geweldig. Ik ken het min of meer van vroeger uit mijn werk, en recent ook nog wel uit het werkveld van mensen uit mijn omgeving; voor jongeren uit deze doelgroep is het een buitengewone prestatie iets buiten zichzelf te doen, en het effect als dát lukt is enorm. De trots om iets goeds te laten zien aan de buitenwereld, iets wat iedereen aanspreekt is enorm. En dat dat dan ook nog in boekvorm verschijnt zal de trots alleen maar vergroten. Goed project dus wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door WilV op 13 Jan 2013, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Herman Post - Triomf & tranen

Berichtdoor Dettie » 13 Jan 2013, 17:56

ja, je zegt het precies zoals ik het bedoelde Willeke. Het is zo'n prachtige prestatie die ze allemaal neergezet hebben. de jongeren (de jongste was 14 de oudste 24) én de buddy's. Een jongen zei het al, eindelijk heb ik eens iets afgemaakt. Maar vooral de enorme positieve werking was zo goed. Het leuke was dat ze op gegeven moment elkaar er doorheen sleepten. Als iemand er even doorheen zat, buddy of jongere, dan hielpen ze elkaar verder.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten