Helene Turster - Irene Huss De duivel in het glas

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Helene Turster - Irene Huss De duivel in het glas

Bericht door Annemarie »

Een echte aanrader voor liefhebbers van Zweedse thrillers. Dit keer niet met een norse vrijgezel maar met een bruisende dame in de hoofdrol.

Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/helene-tursten/
Laatst gewijzigd door Annemarie op 27 jul 2012, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjo

Re: Helene Turster - Irene Huss De duivel in het glas

Bericht door Marjo »

Ha, hebben de andere boeken een norse vrijgezel als hoofdpersonage? Dat was me nog niet eens opgevallen!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Tja, als ik aan Zweedse politie-thrillers denk dan denk ik toch meteen aan Kurt Wallander, Martin Beck en Van Veeteren!
Renate

Bericht door Renate »

Kurt Wallander is geen vrijgezel, maar gescheiden.
Martin Beck is in de eerste delen van de serie nog getrouwd. De vrijgezel in deze boeken in Gunvald Larson en dat is niet bepaald een nors figuur.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Maar als je gescheiden bent zonder partner dan ben je toch ook een vrijgezel? Ik bedoelde niet dat ze nooit een relatie gehad hebben hoor. Dat Martin Beck eerst getrouwd was dat is ook zo maar ik ken hem toch het beste als een alleenstaande man. Gunvald Larson vind ik een heerlijk personage. In het begin komt hij wel stug over vind ik maar later is dat over. Je bent wel een echte kenner Renate!
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Maar als je gescheiden bent zonder partner dan ben je toch ook een vrijgezel? Ik bedoelde niet dat ze nooit een relatie gehad hebben hoor. Dat Martin Beck eerst getrouwd was dat is ook zo maar ik ken hem toch het beste als een alleenstaande man. Gunvald Larson vind ik een heerlijk personage. In het begin komt hij wel stug over vind ik maar later is dat over. Je bent wel een echte kenner Renate!
De boeken van Sjöwall en Wahlöö ken ik zo ongeveer uit m'n hoofd. Die zijn helemaal stukgelezen.
Ja, als je gescheiden bent en geen partner hebt, ben je ook vrijgezel, maar Martin Beck heeft later toch ook weer iets met een dame. Gunvald Larson vind ik trouwens een leukere figuur dan Martin Beck.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik vind het heel bijzonder dat de boeken van Sjöwall en Wahlöö zo actueel blijven terwijl ze toch al jaren geleden zijn geschreven. Gunvald Larson vind ik ook een leuker figuur dan Martin Beck. Hij heeft karakter.
Renate

Bericht door Renate »

Annemarie schreef:Ik vind het heel bijzonder dat de boeken van Sjöwall en Wahlöö zo actueel blijven terwijl ze toch al jaren geleden zijn geschreven. Gunvald Larson vind ik ook een leuker figuur dan Martin Beck. Hij heeft karakter.
Het vreemde is dat andere Zweedse thriller-schrijvers uit die tijd geheel verdwenen zijn, terwijl de boeken van K. Arne Blom ook nog wel actueel zijn. Over deze schrijver en bijvoorbeeld ook over Olle Høgstrand hoor je niets meer, terwijl de boeken van Sjöwall en Wahlöö iedere keer opnieuw worden uitgegeven.
Plaats reactie