Eva Raaff: Het groene vuur (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Eva Raaff: Het groene vuur (10+)

Berichtdoor Marjo » 11 Sep 2008, 21:15

Het eerste deel uit de Taragon trilogie.
Heerlijk spannend verhaal, fantasy, maar ook heel goed te lezen als je daar niet zo van houdt.

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/eva-raaff

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44095
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Dec 2008, 22:24

Ik heb de afgelopen weken het boek "Het Groene Vuur" van Eva Raaff aan mijn zoon voor gelezen en het is echt een heel leuk, spannend boek.
Ik zal in het kort samenvatten waar het over gaat maar vertel je niet het einde..

Het groene vuur
Eva Raaff

Ik heb de afgelopen weken het boek "Het Groene Vuur" van Eva Raaff aan mijn zoon voor gelezen en het is echt een heel leuk, spannend boek.
Ik zal in het kort samenvatten waar het over gaat maar vertel je niet het einde
Het gaat over een jongen die Mathias heet en in het klavedal woont met zijn ouders, maar omdat hij anders is dan de rest van de kinderen in het dorp wordt hij altij gepest en noemen de dorpbewoners hem het duivelsjong, Op een dag gaat hij op reis naar zijn oom en wordt daarnaar toe gebracht door de visser Tobias, maar wat hij niet weet dat hijhelemaal niet op familie bezoek gaat, door geheimen tunnels en watervallen komt hij terecht bij Lupa, de wolfsvrouw die hem moet voorbereiden op zijn opdracht van een geheim broederschap om zo de slechte koningin te verhinderen om oorlog te voeren. Hij beleeft allemaal hele spannende avonturen en uiteindelijk komt het op het kasteel terecht en dan ja dat moet je zelf maar lezen, het is echt de moeite waard, mijn zoon heeft er van genoten en ik vond het zelf ook een heel leuk kinderboek.

Hardcover | 305 Pagina's | Uitgeverij Ploegsma | 2006 ISBN: 9021619490 10-12 jaar

© WillekeM


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten