Hoe ga je om met verdriet..
Tim
"Tim" gaat over twee dikke vrienden: Wouter en Tim. Als ze op een middag bij Wouter thuis spelen krijgen ze ruzie en Tim loopt boos naar huis. Die middag komt hij met zijn ouders om bij een auto-ongeluk. Wouter is helemaal van slag: had hij nu maar geen ruzie gemaakt, dan was Tim er nog geweest...
Omdat het niet goed met hem gaat, bedenken Wouters ouders dat een hond misschien wel een goede kameraad zou zijn voor Wouter. En als Wouter bij het nest puppy's staat, lijkt een van de hondjes te zeggen: "eindelijk, daar ben je dan". Zo komt Tim de hond in huis, en Wouter knapt weer helemaal op. Maar het is wel een vreemd hondje, het lijkt wel of het Tim zelf is...
Een vlot en met humor geschreven verhaal. Het thema is "dood", niet echt iets waar je luchtig mee om gaat. Maar dat lukt de schrijfster wel.
Bekijk de website van Jolanda van der Elst, klik http://www.violetters.com/Nederlands/welkom.htm
© Marjo
Jolanda van der Elst: Tim (7+)
Helemaal vergeten te reageren zie ik nu.
Knap hoor als je zo'n thema goed kan beschrijven zonder allemaal akelige somberheden te creëren.
Kinderen zijn er toch "goed" in om zichzelf de schuld te geven bij zo'n ingrijpende gebeurtenis. Als je dat een goede draai kan geven in een verhaal dan vind ik dat knap.
Bernadet
Knap hoor als je zo'n thema goed kan beschrijven zonder allemaal akelige somberheden te creëren.
Kinderen zijn er toch "goed" in om zichzelf de schuld te geven bij zo'n ingrijpende gebeurtenis. Als je dat een goede draai kan geven in een verhaal dan vind ik dat knap.
Bernadet
13 december
Vanmorgen werd mij gevraagd of ik de bodyguard was van "die mevrouw". Die mevrouw dat was Jolanda..
Ze heeft zes keer in een groep voorgelezen, en vragen beantwoord, en
voilgens mij was het een succes..
Ik ben zelf ook bij twee lezingen geweest, en het is erg leuk om te zien hoe de kinderen reageren.
Ze vroegen allemaal om haar handtekening!!
Ze is dus met een droge mond, en een lam handje weer naar huis teruggereden..
Erg leuk!!
Marjo
Vanmorgen werd mij gevraagd of ik de bodyguard was van "die mevrouw". Die mevrouw dat was Jolanda..
Ze heeft zes keer in een groep voorgelezen, en vragen beantwoord, en
voilgens mij was het een succes..
Ik ben zelf ook bij twee lezingen geweest, en het is erg leuk om te zien hoe de kinderen reageren.
Ze vroegen allemaal om haar handtekening!!
Ze is dus met een droge mond, en een lam handje weer naar huis teruggereden..
Erg leuk!!
Marjo
Weet je wat ik zo gek vind, ik kan nergens meer de recensies vinden van "Pappa zonder woorden". Op de site niet en op het forum niet.
Op de website van Jolanda van der Elst staan wél onze reacties.
Bernadet
Op de website van Jolanda van der Elst staan wél onze reacties.
“Het is vooral leuk om voor te lezen, denk ik, met al die woordgrapjes erin! Maar bij gebrek aan toehoorders heb ik het zelf maar stilletjes gelezen en ervan genoten. Het is een spannend verhaal, heel herkenbaar voor kinderen ook.” Marjo, Leestafel Forum
“Ik heb me enorm vermaakt met dit boek. Het is met veel vaart geschreven en met een enorm rijke fantasie. Heb af en toe zitten grinniken bij bepaalde gedeelten. De beschrijving van het beleven van de achtbaan, geweldig! En DD is erg leuk gevonden, al die taalgrapjes, raadseltjes, opmerkingen, écht leuk. Ik zat vaak te denken, hoe verzint ze het allemaal!” Bernadet, Leestafel Forum
Bernadet
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”